Braun BN0021BKG

Hallo forumleden,

Ik ben een tijdje aan het twijfelen of ik een Braun horloge zal gaan kopen. Het gaat om het model BN0021BKG.
Dit horloge heeft eigenlijk veel dingen die mij aanspreken in een horloge: quartz-uurwerk, 38mm kast, lederen band, simplistisch design. Dus eigenlijk zou je zeggen “waarom dan nog twijfelen, gewoon kopen”. Ik heb echter niet zoveel verstand van het merk Braun, ik weet dat ze verschillende prijzen hebben gewonnen met hun designs , maar daar houdt het dan ook op. Weet iemand toevallig of Braun horloges van nu kwalitatief goede horloges zijn? En of de uurwerken die er gebruikt worden (in specifiek dit model) ook van goede kwaliteit is? Misschien dat iemand zijn/haar ervaringen met dit (model) merk willen delen?

Geen ervaring met het merk Braun maar zie dat er een miyota quartz in zit. Dit uurwerk zit ook in citizen etc en is een prima kwaliteit quartz.
braun-bn0021-bn0021bkg-8662877

Ja, leuk design. Had hem zelf ook op de wishlist staan. Maar ik kwam nogal wat duurzaamheids issues tegen, lees: snel kapot. Geen idee wat er van klopt en of het aan de Braun ligt.
Ondertussen heb ik een Mondaine Stop2Go BackLight, ook zeer tevreden mee.

Het is een quartz horloge, zonder complicaties. Ik denk dat deze het langer uithouden (met batterijwissels) dan menig mechanisch luxe horloge, aangezien er weinig aan kapot kan.

Dus kopen :grin::grin::grin:

Braun zelf maakt de horloges niet meer, licentie overgenomen door een Engelse firma, heb ik gehoord. Die produceren nu de oude braunmodellen in een iets groter formaat. De oorspronkelijke waren 34-36 mm. Een diehard designfan probeert zo’n oud model tweedehands te scoren.

Kan helaas de reviews zo niet terugvinden. Ik vond het ook wel apart. Net wat je zegt, kan weinig kapot aan gaan.