Breaking News: Rusland is binnengevallen!

Het kon niet uit blijven. Als je dik in twijfel bent welke horloges in de collectie verkocht gaan worden en daarnaast verlekkerend kijkt naar schone Italiaansen, welke in de overgebleven ruimte plaats mogen nemen, slaan de Russen toe.

Een kort contact enkele weken geleden heeft er tot geleid dat ze me hebben gelokaliseerd en ze zijn vandaag binnen gevallen:

Altijd voorzichtig doen met dit soort pakketjes. Eigenlijk moet je BMW volgen: Blijf eraf. Markeer de plek. Waarschuw de EOD.

Na toch de stoute schoenen aangetrokken te hebben, blijken er nog twee pakketjes in te zitten en: ZE TIKKEN. Als dat geen reden is om de rode alarmbellen af te laten gaan…

Uiteindelijk zit in het rode gevaarte een echte commandeur. Dik ingepakt om de reis van het koude Rusland naar Nederland te maken.

Het is echt een horloge om te geven aan iemand die, bijvoorbeeld, met pensioen gaat en van wie zijn zoon een duikboot officier is bij de Nederlandse Marine.

[URL=http://s1057.photobucket.com/user/snoeike/media/F45DECB3-C818-43E7-9D3D-F00B0D95A4E3_zps7vnfvhay.jpg.html][/URL

Maar wat zit erin het mysterieuze zwarte doosje? Alle geheimen om een tweede koude oorlog te voorkomen? Namen van Russiche infiltranten welke gelegerd zijn in West Europa?

Uiteindelijk blijkt het een ware amfibie te zijn welke gewoon lekker wil zonnebaden aan de Zeeuwse stranden.

Zijn broekje is niet echt geschikt en een beetje te groot. Gelukkig heb ik als nood nog iets anders liggen. Iets te krap en qua kleur niet echt passend. Het is maar tijdelijk voor onze Russische vluchteling.

Snel een band van Ko eromheen, en veel plezier ermede! :slight_smile:

Hendrik

Veel plezier ervan. !!

En, leuk gebracht. (tu)

Elf.

Leuk hoor, die Russen met een mooi verhaal, dus geniet ervan (tu)
En ja, beter twee Russen in je horlogeverzameling dan tien bewapend in je tuin :slight_smile:

Mooi spul en leuk verhaal :slight_smile:

Veel plezier er mee.

Leuk setje, ik ga denk ik binnenkort ook maar eens wat Euro’s richting moedertje Rusland overmaken. Veel plezier ervan.

Harpoen Schreef:

Leuk hoor, die Russen met een mooi verhaal, dus
geniet ervan (tu)
En ja, beter twee Russen in je horlogeverzameling
dan tien bewapend in je tuin :slight_smile:

Thanks. Overigens het verhaal van de collega die met pensioen gaat is echt. Zijn zoon is marine officier op een onderzeeër. Ik dacht dat dit wel een leuk cadeautje zou zijn.

Zeker een goed idee. Gelukkig kosten deze Russen je ook niet de hoofdprijs, want anders schiet het niet naar die Panerai :z

Proficiat! En idd leuk gebracht (tu)

Spannend verhaal en wat een leuke Kommandirskie en Amphibia. Dat ze rechtstreeks uit het het oosten komen maakt het natuurlijk nog echter. Mijn Rus heeft eerst bij iemand anders in het westen gewoond, alvorens bij mij terecht te komen. En die van jou komen vers uit Chistopol!

Nog even een plaatje om de sfeer :smiley: te versterken:

Te wapen! :} mooi klokkie

Gefeliciteerd!

Zijn (tu) deze Russen.

Grt.

Haha dus toch een Rus gekocht :wink: ? Heel leuk om dit te lezen! Zeker nadat we het er even over hadden toen ik de Seamaster bij je op kwam halen (op welke ik helemaal verliefd ben trouwens en welke zeer goed bevalt)!

Op een NATO staat dat trouwens goed zeg :open_mouth: heb je de automaat of de handmatige gekocht?

Veel plezier er mee!

Sander1337 Schreef:

Haha dus toch een Rus gekocht :wink: ? Heel leuk om
dit te lezen! Zeker nadat we het er even over
hadden toen ik de Seamaster bij je op kwam halen
(op welke ik helemaal verliefd ben trouwens en
welke zeer goed bevalt)!

Op een NATO staat dat trouwens goed zeg :open_mouth: heb je
de automaat of de handmatige gekocht?

Veel plezier er mee!

Dankje, Dankje. Het is de automaat. Loopt goed. Het enige nadeel is het goedzetten van de datum. Dat vergt wat tijd. Over de twaalf, terug naar 8 en weer over de twaalf, etc.

Mooi dat de omega bevalt. Mooie set met die van je vriendin toch?

Prachtige combi inderdaad :wink: !

Ja het zetten van de tijd is even lastig! Vaak dragen hoef je hem ook niet vaak te stellen :wink: Mijn automatische Vostok loopt op +8 seconden nauwkeurig per dag, best bizar eigenlijk dat zo’n goedkoop horloge nog zo’n goede nauwkeurigheid haalt!

Veel plezier er mee!

Proficiat, met deze mooie aanwinst.

Over de afwezigheid van een snelverstelmechanisme voor de datum: Ik draag mijn amphibia een paar dagen en leg hem dan een maand weg om af te wisselen met andere horloges. Na een maand plus enkele dagen doe ik hem weer om de pols. De datum staat zodoende bijna altijd goed. Ik hoef hooguit één of twee dagen vooruit te draaien. Dat scheelt minutenlang wijzers heen- en weer draaien.

Ja idd, ik heb ook zo’n exemplaar ongeveer +2 a 3 sec/24u.

En, (al eens eerder besproken) daar komt nog bij de geniale kroonkoppeling en de screwback-plaat en ring die een brede platte pakking mogelijk maakt.
Is het plexi dof geworden, even polijsten met tandpasta!:~

Grt.