Ik ben onlangs tegen dit horloge aangelopen (zie foto’s)
Ik kan er op het internet niets over vinden en hoop dat iemand mij hier meer kan vertellen!
Mijn main question: Is het een echterd of een nepperd?
Er zit een AS 1287 uurwerk in. Op de 6-uurs positie staat “swiss” voor zover dat nog leesbaar is. Op de achterdeksel staat een nummer “803” en “Swiss made” “stainless steel” “antimagnetic”
(Ik ben nieuw hier en kan maar 2 foto’s plaatsen)
Prettige dag!
Lijkt een beetje knutselwerk. De wijzerplaat valt deels weg onder de metalen ring die er op ligt.
Het staat me niet bij dat Brequet goedkopere horloges in de jaren 50 maakte. Ik denk dat iemand een mooi jaren 50 horloge een beetje opgeleukt heeft voor de verkoop.
Ja mijn hoop was ook niet te hoog maar als beginnend liefhebber dacht ik toch even hier wijsheid in te winnen voordat ik een mogelijk verloren schat wegdoe
Vroege Breguet polshorloges kunnen nog uurwerken hebben die iets weg hebben van die van zakhorloges, maar in de jaren 50 van de vorige eeuw maakten ze al dingen als dit:
…dus deze kun je gerust als nep wegstrepen. Als ik die wijzerplaat en dat uurwerk zo zie doet het me meer denken aan iets uit Glashütte tijdens de DDR.
Je hebt gelijk, maar ik denk dat het gebruik van de Zwitserse AS1287 uurwerken in de DDR niet logisch was. Ik denk nog steeds dat het een jaren 50 horloge is, merk nu waarschijnlijk niet meer bestaand.