Breguet of knutsel?

Beste liefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum. Op ebay heb ik een horloge gekocht met een valjoux 22 chronograph. Op de wijzerplaat, achterkant en uurwerk gesigneerd met Breguet. Ik kan het terugsturen voor een refund zonder vragen. Maar ben dat natuurlijk niet van plan als het overwegend origineel is.
De verkoper heeft een goede rating. Toch heb ik enige reserves omdat ik op internet geen soortgelijk model van Breguet kan vinden. Met moeite een voorloper van de xx serie maar met andere behuizing, wijzerplaat etc.De wijzerplaat ziet er nog wel heel netjes uit voor de leeftijd. En de cijfers zijn opnieuw met lichtgevende verf gedaan.
Het uurwerk is op de brug met Breguet gesigneerd, maar op het uurwerk zelf staat ook een "R"waarvan ik niet weet wat het betekent?
Uurwerk en chronograaf lopen als een zonnetje; daar kan ik zeker niet over klagen.

Iemand een idee of dit orogineel of knutsel is?

Vast bedankt,

Boris

Vrij zeker dat dit knutsel is. Naar mijn weten heeft Breguet niet zo’n kast gebruikt.

1 like

slechte knutsel

1 like

Had ook moeite breguet chrono te vinden met platte knopjes. Maar zijn er wel.

In de deksel staat trouwens ook een nummer:85440

Geef me wat uitleg waarom knutsel?

Eigenlijk moet je alles uit het Oostblok en Zuid-Amerika standaard wantrouwen, daar zitten een stel knutselaars. Als je hetzelfde model van een gerenommeerde fabrikant niet kunt vinden dan is dat natuurlijk al een gigantisch rode vlag. Dan zijn zwarte wijzerplaten (zowiezo al vrij zeldzaam) in perfecte toestand ook weer een rode vlag. Dan zie je zeer atypische wijzers voor een dergelijk horloge. Het lettertype van “Breguet” lijkt maar half op hoe het er uit hoort te zien. De “Breguet” gravure is aangebracht door een blinde molrat. Dat is het wel zo’n beetje.

Dus terugsturen, en als ik je een tip mag geven, aangetekend en verzekerd want reken maar van yes dat ze gaan beweren dat ze niks ontvangen hebben…

Overigens die R op het uurwerk is het logo van Valjoux.

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen 1125$ bieden op zo’n horloge zonder enig idee te hebben of het echt of nep is. Had een hoop gedoe gescheeld voor je als je dit topic aan had gemaakt alvorens een bod te doen.

2 likes

Je hebt helemaal gelijk koekoek. Ik had mijn enthousiasme beter kunnen temperen.

Toch gaan valjiux 22 chronografen die er nog goed uit zien, niet voor veel minder weg?

Dit horloge heeft dezelfde kast en wijzers:

Bekijk dit op eBay http://www.ebay.com/itm/222384594198

DIt ziet er niet echt goed uit naar mijn mening. Lijkt alsof een kind van 3 een schroevendraaier heeft gekregen en flink los is gegaan op het uurwerk. Plaat is ook wel flink gesleten.

Als ze origineel zijn ja. Niet als ze helemaal fake zijn zoals de jouwe.