Breguet-spiraal zakhorloge

Hahaha stiekem wel genieten dit!

1 like

Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden. Gratis taxatie ontvangen: de goudwaarde.

Dat was ook het enige wat Joep wou. We zullen hem en z’n ochtendhumeur niet missen…

Dag Joep.

Alles goed en wel, maar ik kan me voorstellen dat een nieuwkomer schrikt van de toon van sommige reacties. De meeste forumleden zijn al langer lid en velen kennen elkaar min of meer, waardoor het forum voor velen community-achtige trekjes heeft gekregen (ik herinner me dat daarover ooit ook een topic is geopend). Jezelf voorstellen is in de ogen van velen van ons dan ook vanzelfsprekend.
Nieuwkomers echter zijn nog niet bekend met het karakter van een forum en stellen in alle onbevangenheid een informatieve vraag waarop ze antwoord hopen te krijgen. OK, ik word ook wel eens moe van al die vragen over waardeschatting zonder foto’s en andere informatie waaruit enige inhoudelijke belangstelling blijkt, maar ik moet ook wel eens terugdenken aan mijn eigen binnenkomst als onervaren verzamelaar die zijn zinnen had gezet op een horloge dat door een forumlid werd aangeboden. Mezelf voorstellen, ik stond er niet bij stil dat dat gebruikelijk was. Ik weet nog dat een van de eerste reacties was: ben je alleen lid geworden van dit forum om dit horloge te kunnen kopen? In eerste instantie wel ja, maar ondanks deze niet echt gastvrije reactie ben ik al gauw enthousiast lid geworden.
Om kort te gaan: nieuwkomers kritisch bevragen is prima (daar hebben ze zelf ook het meeste aan), maar je realiseren dat nieuwkomers vaak nog niet weten wat voor forum dit is, is ook niet onverstandig.

8 likes

Gewoon even in een sticky zetten dat je voorstellen aangeprezen wordt en geen taxaties worden gedaan.

2 likes

Alles goed en wel, maar ik vind de reactie’s nog mild.

Chatous is chatons…als in gouden chatons ? (die gouden kelkjes waar de stenen in bevestigd zitten?)

Inderdaad, net als bij WUS. Zal wel niet de bedoeling zijn anders had er al zo’n sticky gestaan op HF.

1 like

Helemaal eens, niet reageren op zo n posting is ook een optie toch?

2 likes

Of instellen dat je pas na 25 of 50 posts of zo, een topic kan openen. Dat houdt dit soort hoeveel-is-ie-waard lieden wel buiten de deur.

5 likes