Breguet tentoonstelling

Zondagmiddag even gaan kijken in Museum 't Prinsenhof in Delft.
Daar was een Tentoonstelling van Steltman Juweliers met alleen Breguet horloges, zo’n 100 horloges in talloze vitrines, van antiek tot de allerlaatste modellen.
Het was er lekker rustig zodat we alle tijd hadden om de klokjes eens goed te bekijken.
Champagne stond koud, en er lagen overal brochures om mee te nemen,zodat ik hier wat plaatjes kan laten zien.

prijzen zijn uiteraard schrikbarend hoog , en de oudjes zijn helemaal niet te koop.
hier een fotoimpressie van de verschillende aanbiedingen die mij aanspreken,
andere modellen met diamant gaan tot 160.000 euro


Grande Complication 18K goud-auto wind met eeuwigdurende kalender en aanduiding gangreserve-

uurwerk achter saffierglas van bovengenoemd model VP 48.100 euro

regulateur 18K rose goud VP 13.700 euro


18K goud -secondewijzer in de vorm van een B op de tourbillon as gemonteerd VP 74.000 euro

een koopje voor 7.100 euro ? chrono flyback

split chronograaf 1825 58mm bouwtijd 3 jaar

Leuke tip. Tot wanneer is die tentoonstelling? En mag je ook aanraken?

Wat me trouwens opviel, dan zie je al die mooie horloges met allerlei complicaties en aparte designs en dan ineens zo’n afgelikt boterham als die chrono flyback er tussen. Is toch jammer? Niet dat ik die chrono flyback lelijk vind maar tussen de rest van de collectie?

Hi Henrik,

De tentoonstelling in Delft was alleen het afgelopen week-end, hij zal ergens anders in het land misschien wel weer opduiken ?
Hij was gecombineerd met schilderijen en prenten van allerlei stromingen in de kunst, not my cup of tea.
Nee Henrik je mag helaas nergens aanzitten,kan ook niet,alles zit achter glas.
en er loopt heel wat aan beveiliging rond, die blijven wel netjes op gepaste afstand.
Die Chrono Flyback heb ik er tussen gezet om de prijs van 7.100 euro,
veruit de goedkoopste Breguet, een echte instapper ,maar inderdaad een vreemde eend in de bijt,tis dat er Breguet op staat,
Een chrono die mijn inziens wel in de collectie past, is deze,ook qua prijs.

groet, André