Breil horloge

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden deze breil automatic gekocht.
Vond hem mooi en kende het merk van tv.
Verder toen nog niet echt bekend met wat het voor iets was als merk.
Wat is dit nou voor merk kan iemand me uitleggen waar dit horloge onder valt? Is het een in house werk? Is het een goed horlogemerk?
Ik vind het horloge nog steeds eenvoudig mooi. En heeft me nog nooit in de steek gelaten. 2 jaar stilstaan effe schudden en hij loopt weer.
Mvg
Spooler

Heb je een foto van je horloge, dan kunnen we er misschien iets meer over zeggen.

Oh ja effe vergete :roll_eyes:


Screw down crown
41mm breed
52 mm lug2lug
12 mm hoog

Dankje! Breil is een modemerk, ze houden zich voornamelijk bezig met het ontwerp en kopen uurwerken in bij een derde partij. De fabricage van de overige onderdelen wordt vaak ook uitbesteed. In jouw horloge zit een Miyota uurwerk, helaas niet in house dus.

2 likes

Liever een Myiota dan een in-house Breil. Je zegt zelf dat het een modemerk is. Zie je ze een uurwerk breien? :wink: Overigens lijkt me dat ze het horloge als geheel bij een OEM fabrikant laten fabriceren.

Als het een in-house uurwerk was geweest zou Breil ook gelijk niet meer onder de noemer modemerk vallen :wink:

Breil bestaat al heel lang en heeft vroeger echt wel hele mooie duikerts gemaakt .

70’s origineel

reissue

4 likes

OEM ? :thinking:KEN VEEL afkortingen maar niet alle

Original equipment manufacturer

Hierbij verkoopt een bedrijf een product onder eigen naam wat door een ander bedrijf gefabriceerd is.

Valt mijns inziens in het straatje: Armani, Boss, Michael Kors, Daniel Wellington.

Is het wat? Ik vind hem mooi als dresswatch misschien?

10 jaar geleden gekocht. Mooie herinneringen aan. Waarschijnlijk je eerste automaat. Als je hem mooi vindt is het toch prima. Dan boeit het toch geen pepernoot wat iemand anders ervan vindt :slight_smile:

2 likes

Eens. Andere de kant, Cartier maakt in-house uurwerken, maar zou ik eerder een modemerk noemen.
En wellicht is Rolex meer een modemerk dan horlogemerk:wink:

Cartier deserved its spot in horological history…:slightly_smiling_face:

Kijk, daar ben ik het 100% mee eens. Ondergewaardeerd IMHO. juist door vele horloge-“kenners”.