Breil horloge?

Nu ben ik nogsteeds op zoek naar een horloge en dankzij jullei heb ik de mode merken als armani nu links laten liggen
nu viel mijn oog op een GUESS W22518G1 horlgoge!!!
is dat naar julle inziens een goed horloge merk?

dat horloge wat ik gezien had (GUESS W22518G1) word nu voor 150 euro aangeboden op W2day… en ik vond dat wle een interessante prijs !

hier iets over w2day (tenminste als 't dezelfde is)

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/onbetrouwbare-hoge-korting-op-horloges/cpagina/45/

150 is goedkoop, op een andere site zag ik dezelfde voor 170 eypo, de rest boven de 200 en bij de meeste voor 309 eypo.

/edit: je zegt dat je de modemerken zoals Armani achterwege laat, maar is Guess ook niet zo’n modemerk?

Popma Schreef:

/edit: je zegt dat je de modemerken zoals Armani
achterwege laat, maar is Guess ook niet zo’n
modemerk?

Zou zelf Guess ook een modemerk noemen. En ga jij hem nu, net zoals iedereen hier altijd, aanraden dat hij dan beter een Seiko kan nemen?

@Luddite

aanraden om een S… te nemen: nee

als optie: iets doorsparen indien nodig en koop wat leuks, er is genoeg…ook op de 2e hands markt.

tenzij iemand écht een S. wil hebben (maar dan zal ik nog een poging wagen om t eruit te lullen :D)

Ik heb prima ervaringen met w2day trouwens. Die disussie op het kassa forum is door onwetenden geschreven. De horloges zijn echt (dat wordt op het kassa forum ter discussie gesteld) en worden in ca 2 weken geleverd.

Met betrekking tot het merk Guess, ze maken leuke designs maar het is wel een ‘modemerk’. Voorbeeldje: als je batterij wordt vervangen is het horloge alleen nog spatwaterdicht. Was in ieder geval mijn ervaring.

Succes met de keuze, the time is ticking away :wink:

casper24 Schreef:

Nu ben ik nogsteeds op zoek naar een horloge en
dankzij jullei heb ik de mode merken als armani nu
links laten liggen
nu viel mijn oog op een GUESS W22518G1
horlgoge!!!
is dat naar julle inziens een goed horloge merk?

dat horloge wat ik gezien had (GUESS W22518G1)
word nu voor 150 euro aangeboden op W2day… en ik
vond dat wle een interessante prijs !

Ik heb ook het gevoel dat Guess meer een modemerk dan horlogemerk is. Komt met name doordat het later met horloges kwam. En dat de nadruk ook meer ligt op het uiterlijk dan de binnenkant.

Mocht je suggesties willen, misschien om het EHBO lijstje te gebruiken? Ik kan niet garanderen dat er geen Seiko wordt aanbevolen. Je kan de kans wel beperken door het merk bij het afknappers gedeelte te zetten :wink:

Collector Schreef:

Voorbeeldje: als je batterij wordt vervangen is
het horloge alleen nog spatwaterdicht. Was in
ieder geval mijn ervaring.

Dat waterdichte hangt van meer dingen af. Of het horloge uberhaupt wel waterdicht ontworpen/gemaakt is. En of de pakkingen (na de batterijwissel) nog goed waren, goed teruggeplaatst waren, goed ingesmeerd waren. En zo zijn er nog meer factoren.

Oh ja, een waterdichtheidstestje is dan ook wel prettig voor de gemoedsrust.

de waterdichtheid van bovengenoemde Guess is 50 meter, maar valt dat al wel onder waterdicht?
volgens mij kan je er dan net wel/niet mee onder de douche dus van waterdichtheid is m.i. per definitie niet echt sprake.

een hollands regenbuitje zou zo’n Guess dus nog net aankunnen

of vergis ik me hierin?

/edit:
wie kan me uitleggen waarom de titel van dit topic “Breil horloge” is terwijl 't om een Guess gaat?!

Popma Schreef:

de waterdichtheid van bovengenoemde Guess is 50
meter, maar valt dat al wel onder waterdicht?
volgens mij kan je er dan net wel/niet mee onder
de douche dus van waterdichtheid is m.i. per
definitie niet echt sprake.

een hollands regenbuitje zou zo’n Guess dus nog
net aankunnen

of vergis ik me hierin?

Volgens veel merken is 50m geschikt om mee te douchen en zwemmen. Hoge druk als springen van een duikplank wordt afgeraden. Anderen raden er zelfs mee af om te zwemmen of te douchen door temperatuurverschillen en dat zeep enzo de pakkingen aantasten.

/edit:
wie kan me uitleggen waarom de titel van dit topic
"Breil horloge" is terwijl 't om een Guess gaat?!

Was me ook opgevallen. Ik dacht eerst dat ie eerder naar onze mening over Breil vroeg, maar na je vraag wat research gedaan en bleek niet het geval te zijn.

Het is volgens mij geen slechte deal. En daarnaast, ik vind het best een mooi en stoer horloge. Dus mijn tip: als je hem mooi vind, lekker bestellen (tu)

Ik zou zeggen; kijk wat de prijzen doen op internet; is deze bij bijv. w2d lager dan koop je hem toch daar? Maar de “adviesprijzen” slaan gewoon nergens op.

Gr,
Peter

Ik begrijp heel goed dat niet iedereen in staat is om vette bedragen aan Zwitserse A merken te besteden.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen honderden aan modemerken besteden. Het is echt niet moeilijk om voor enkele honderden (soms minder) een vintage Omega of Longines horloge te vinden. Voor nog een paar honderdjes laat je dit opknappen en je zit met een fantastisch horloge om je pols.

De vintage horloges verliezen hun waarde niet. Dat kun je van mode horloges niet zeggen. Die hebben binnen kortste tijd nul waarde.

casper24 Schreef:

Nu ben ik nogsteeds op zoek naar een horloge en
dankzij jullei heb ik de mode merken als armani nu
links laten liggen
nu viel mijn oog op een GUESS W22518G1
horlgoge!!!
is dat naar julle inziens een goed horloge merk?

dat horloge wat ik gezien had (GUESS W22518G1)
word nu voor 150 euro aangeboden op W2day… en ik
vond dat wle een interessante prijs !

Ik doe wat minder ‘krampachtig’ over het fenomeen modehorloges. Ik heb 2 Armani’s gehad omdat ik het gewoon hele mooie horloges vond. Nooit geen problemen mee gehad en met heel veel plezier gedragen.

HaarlemZuid Schreef:

Ik begrijp heel goed dat niet iedereen in staat is
om vette bedragen aan Zwitserse A merken te
besteden.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen honderden aan
modemerken besteden. Het is echt niet moeilijk om
voor enkele honderden (soms minder) een vintage
Omega of Longines horloge te vinden. Voor nog een
paar honderdjes laat je dit opknappen en je zit
met een fantastisch horloge om je pols.

De vintage horloges verliezen hun waarde niet. Dat
kun je van mode horloges niet zeggen. Die hebben
binnen kortste tijd nul waarde.
°°°°°°°°°°°°°°°

Misschien omdat heel veel mensen helemaal niks met vintage modellen hebben, of uberhaupt met Omega o.i.d. ?

Orisfan Schreef:

HaarlemZuid Schreef:


Ik begrijp heel goed dat niet iedereen in staat
is
om vette bedragen aan Zwitserse A merken te
besteden.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen honderden
aan
modemerken besteden. Het is echt niet moeilijk
om
voor enkele honderden (soms minder) een vintage
Omega of Longines horloge te vinden. Voor nog
een
paar honderdjes laat je dit opknappen en je zit
met een fantastisch horloge om je pols.

De vintage horloges verliezen hun waarde niet.
Dat
kun je van mode horloges niet zeggen. Die
hebben
binnen kortste tijd nul waarde.
°°°°°°°°°°°°°°°

Misschien omdat heel veel mensen helemaal niks met
vintage modellen hebben, of uberhaupt met Omega
o.i.d. ?

bovendien kun je voor een paar honderd euro ook een Zwitserse “B” merk horloge kopen van tissot, Hamilton, frederique constant, etc.

maar soms raakt een modemerk met een klokje bij iemand de juiste snaar. ik bedoel, heb al geregeld gezegd dat sommige armani modellen ik best mooi vind. alleen niet mooi/leuk genoeg om ze te kopen/dragen.