Breil Manta Review

Graag wil ik even de tijd nemen om een horloge te bespreken dat momenteel één van mijn favorieten in de collectie is. Breil Milano is een Italiaans merk opgericht door Innocente Blinda. Hij woonde aan het Maggiore meer op de grens van Zwitserland en Italie. Hij was een echte designer en vond dat de Zwitserse horloges te conservatief en stijlloos waren. Daar wilde hij verandering in brengen. Dit deed hij door in 1937 het merk Breil op te richten. Hij was meer een designer dan horlogemaker. Hij combineerde het vakmanschap van Zwitserse uurwerken met zijn eigen visies.
Ik werd ook gegrepen door de designs en heb daarom een Breil Manta 1970 BW0401 gekocht. De specificaties zijn:
Swiss made.
Ronda 705 quartz movement.
Stainless steel case 44 mm with pink gold IP treatment.
Uni-directional turnable bezel.
Indexes and hands with luminous. Sapphire glass.
Screw crown and back. W.R. 10 atm. Rubber strap.
Geen automaat dus wat sommige mensen jammer zullen vinden. Er zijn wel automatische exemplaren maar deze zijn in andere uitvoeringen en hebben Myota of Eta uurwerken. Voor iedereen en iedere prijsklasse is er dus wel iets en dat vind ik het mooie van dit merk. Het design van dit model vind ik super. Alles klopt. De kleuren combinaties passen perfect. De maat is zeer prettig en de rubberen band comfortabel. Sommige mensen beschouwen Breil als een modemerk maar dat is zeker niet waar. Voor mij is het een perfecte samensmelting van design en kwaliteit…

Mijn beste,

Leuk zo’n review. Zouden we meer moeten doen.
Desalniettemin gaat het om de conclusie. En die luidt dat het een perfecte samensmelting is van design en kwaliteit!!
En wederom mijn complimenten voor de scherpzinnige foto’s.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Zelf heb ik 2 Breils, ik kan me helemaal vinden in deze review, prachtig horloge, dito foto’s.
(tu)

Mooie klok (tu)

Waar koop je die ?

2006 Schreef:

Mooie klok (tu)

Waar koop je die ?

Je hebt PB…

dreski Schreef:

2006 Schreef:

Mooie klok (tu)

Waar koop je die ?

Je hebt PB…

Breil is het mode klokje van Seiko toch?
maar doet er niet toe Breil maakt hele mooie horloges
en deze vind ik bijzonder mooi,zou ook graag weten waar je die koopt.

GR harb

harb Schreef:

dreski Schreef:

2006 Schreef:

Mooie klok (tu)

Waar koop je die ?

Je hebt PB…

Breil is het mode klokje van Seiko toch?
maar doet er niet toe Breil maakt hele mooie
horloges
en deze vind ik bijzonder mooi,zou ook graag weten
waar je die koopt.

GR harb

Je hebt ook PB en Breil is een joint venture van Seiko en Binda Italia. 50% Seiko dus. :wink:

Leuk, die ‘halve Seiko’ :wink: van jou. Dit soort reviews zie ik altijd graag.

Leuk zo’n gloedvol betoog. De passie spreekt boekdelen. Niet geheel mijn smaak maar wel een aanwezige duiker met stijl elementen uit dagen van weleer. Stukken beter dan die stomme G’shock’s :wink: :slight_smile:

Leuk dreski :slight_smile: Kan alleen niet wennen aan dat tafelkleedje eronder met die klokkies :slight_smile: :slight_smile: Heb je niets anders?

Leuke review en ook een erg leuk horloge, ik heb hem gelijk op mijn “wishlist” gezet :smiley:

Mooie klok voor dat geld. Ik heb gevoelsmatig een beetje moeite horloge merken die in een hele brede prijsklasse zitten. Maar dat ter zijde, want deze vind ik erg mooi, sportief en toch apart door 't roze goud.

Heel mooie duiker uitstraling deze Breil Manta.
Ben effe wezen snuffelen op de Bay en de prijzen vallen reuze mee,bij sommige althans.

gr Ron

frenk Schreef:

Leuk dreski :slight_smile: Kan alleen niet wennen aan dat
tafelkleedje eronder met die klokkies :slight_smile: :slight_smile: Heb je
niets anders?

Hahahaha dat is geen kleedje. Het is een boek over het verzamelen van polshorloges. Ik vind het eigenlijk wel mooi. En zo zie je meteen dat het dreski fotos zijn. :wink:

Leuk verhaal en mooi horloge man!!
Een leuke Breil automaat zou ik nog wel eens willen hebben.

Hans