Breil Manta wat vinden we ervan?

Ik begin een beetje gecharmeerd te raken van het merk Breil. Ik weet niet of dit goed is. Ik weet weinig van de historie. Het is een modemerk maar toch hebben ze zeer aparte modellen. De Breil Manta is zelfs een “swiss made” model. De blauwe chrono versie vind ik echt heel mooi en de rose gouden is ook om te smullen. Wat vinden jullie? Zijn er ook Breildragers?
http://www.breilmilano.com/#/ww/products/watches/manta/

Ik ken het merk verder niet zo goed. 't Is ook niet direct mijn smaak, al zien sommige Breil-horloges er zeker netjes uit. Ik heb dan ook geen Breil-ervaring.

Wel herinner ik me dat Grootmokum laatst een schitterende Breil-duiker heeft gescoord uit de jaren '70.

Paul G. Schreef:

Ik ken het merk verder niet zo goed. 't Is ook
niet direct mijn smaak, al zien sommige
Breil-horloges er zeker netjes uit. Ik heb dan ook
geen Breil-ervaring.

Wel herinner ik me dat Grootmokum laatst een
schitterende Breil-duiker heeft gescoord uit de
jaren '70.

Dat betekent dus dat ze wel degelijk een horloge historie hebben.

Ja, ik heb er een.
Het is geen nieuwe en helaas is de stalen band veel te kort, dus zit er nu een Hirsch-carbon op.
En met wat gefotosjop bevind ik me nu in goed gezelschap :slight_smile:
[center]

[/center]

Vind Breil ten opzichte van de doorsnee merken qua design er wel uitspringen.
Typisch Italiaans ,brutaal en gericht op de mam(en vrouw) die wel eens wat anders wil.
Zelfs de Donna uitvoeringen zijn aardig aan de maat en stoer.
Als je er van houd heb je wel wat aparts om je pols.
Heb voor zo ver ik weet alleen quarts uurwerken gezien, de automaat die Grootmokum laat zien had mij toen ook wel verrast, die vind ik wel erg mooi.

gr Ron

@Grootmokum: Aan die hirsh carbon vind ik 'm trouwens ook best mooi, hoor! (tu)

Breil is een leuk mode merk. Degelijke klokken met een leuk design.

Perfect voor vakantie.

De nieuwe manta serie is gebaseerd op de oude die Grootmokum heeft.
De BW0408 is een quarts en kost € 600,-
De BW0495 is een automaat, kost € 1030,-
De BW0496 is een Automaat en chronograaf en kost € 1650,-

Dreski, ik draag mijn Breil met veel plezier…alhoewel ik zou niet zo snel 500 euro of meer uitgeven voor een Breil zoals Eveline meldt. Maar ik vind het design erg mooi, daar hebben die italianen wel gevoel voor, leuke horloges voor dagelijks gebruik, wel jammer vind ik dat ze de bezel van mijn Breil Tribe niet draait,het is ook geen duiker maar toch, en dat de Breil Milano serie erg groot is.

groet
Gijs

oja…vergeet nog je vraag te beantwoorden:…de manta vind ik een stoer ding, ik ben momenteel op zoek naar een betaalbare duiker maar ik geloof dat deze niet in aanmerking komt, overigens is ie ook veel te groot voor mijn pols…

De oude Manta die ik heb is niet zo groot hoor: 38 mm diameter op de duikring, lugbreedte 20 mm en 13 mm dikte (en bij de glazen wrat ietsje meer).

Ik vind 't zó een toffe naam, Breil.
Voor zo ver ik weet zijn 't zeker geen slechte klokjes.

Dat valt idd reuze mee grootmokum, goeie maat voor mij, mijn polsen zijn dus vrij dun, 14 a 15 cm in omtrek, belangrijker voor mij is de afstand van lug-lug omdat mijn pols max 4,5 cm breed is (achter de knokkel).diameter kan dus best 44 of 45 zijn maar als bijv. de lug to lug 52mm is dan zit dat niet goed. de Tissot seastar 1000 die op de verkoopsectie staat is daar een goed voorbeeld van.

Waar heb je jou oude manta gekocht? Van de baai?
groet
Gijs

breil én Seiko hebben toch dezelfde importeur voor Nederland? Vind het een mooi mode merk. Net wat origineler als Diesel of aanverwanten. De manta is mooi, grootmokum!

grootmokum Schreef:

Ja, ik heb er een.
Het is geen nieuwe en helaas is de stalen band
veel te kort, dus zit er nu een Hirsch-carbon op.
En met wat gefotosjop bevind ik me nu in goed
gezelschap :slight_smile:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/grootmokum/Ho
rloges/BreilManta-Kevlar-1-kader800.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y42/grootmokum/Ho
rloges/Breil-Manta-Theron-01-kader700.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y42/grootmokum/Ho
rloges/Breil-Manta-EF02a-Kaader700.jpg

Als Dreski het over deze heeft vind ik hem mooi (tu)