Mijn vrouw heeft een Breil-quartz horloge. Nu heeft mijn zoon deze gisteren op de grond laten vallen en staat ie ineens stil. Batterij was nog goed. Wat zou dit kunnen zijn? Batterijtje los geschoten? Of uurwerk stuk? Wat zou dat kunnen kosten?
Andere is denk ik geen optie, ze is er nogal gehecht aan…
Kan je hem open maken? Als het alleen het batterijtje is, is het makkelijk te maken, al houd de plastic spacer de batterij vaak op zijn plek.
Als er echt iets mechanisch kapot is dan zal menig horlogemaker er gewoon een nieuw uurwerk in zetten.
Gelukkig zijn deze niet super duur, maar 50-80 euro ben je al snel kwijt denk ik.
En in mijn wereld moet ik er voor naar de juwelier (lees: ik zit onder de plak en mag hem niet zelf open maken met een squashbal) en wil niet afgezet worden dat ie direct opgestuurd wordt en terugkomt met een nieuw uurwerk a 80 euro, terwijl het eigenlijk een los batterijtje was.
Maar als de batterijen op de plaats gehouden worden Door een spacertje is de kans dat het een losse batterij is, al een stukje kleiner…
Het forum is er om mensen te helpen en niet om mensen er op te wijzen dat ze alles eerst zelf moeten doen/ondernemen voordat de vraag hier gesteld word.
Uiteindelijk geluk… De horloge open laten maken en batterij getest. Deze was ineens leeg. Vaag, want daarvoor niet langzamer gelopen oid. Misschien kortsluiting die de batterij heeft leeggetrokken?