Breil staat stil na val

Mijn vrouw heeft een Breil-quartz horloge. Nu heeft mijn zoon deze gisteren op de grond laten vallen en staat ie ineens stil. Batterij was nog goed. Wat zou dit kunnen zijn? Batterijtje los geschoten? Of uurwerk stuk? Wat zou dat kunnen kosten?

Andere is denk ik geen optie, ze is er nogal gehecht aan…

Het is de TW0975

Kan je hem open maken? Als het alleen het batterijtje is, is het makkelijk te maken, al houd de plastic spacer de batterij vaak op zijn plek.

Als er echt iets mechanisch kapot is dan zal menig horlogemaker er gewoon een nieuw uurwerk in zetten.
Gelukkig zijn deze niet super duur, maar 50-80 euro ben je al snel kwijt denk ik.

Don’t touch her Breil!

5 likes

Misschien eerst even controleren of de batterij nog op z’n plaats zit alvorens je zorgen te maken om het uurwerk (en de vraag op 't forum te stellen) :wink:

1 like

Lijkt me dat dat juist de functie van een forum is…

Anyway, het zou inderdaad goed kunnen dat het batterijtje geen contact meer maakt maar ik zou hem sowieso even bij de juwelier open laten maken.

1 like

In mijn wereld onderneem je eerst zelf (zo’n simpele) actie voordat je vragen gaat stellen :wink:

En in mijn wereld moet ik er voor naar de juwelier (lees: ik zit onder de plak en mag hem niet zelf open maken met een squashbal) en wil niet afgezet worden dat ie direct opgestuurd wordt en terugkomt met een nieuw uurwerk a 80 euro, terwijl het eigenlijk een los batterijtje was.

Maar als de batterijen op de plaats gehouden worden Door een spacertje is de kans dat het een losse batterij is, al een stukje kleiner…

1 like

Weet je zeker dat het deksel geschroefd zit, volgens mij kan je 'm met een mesje eenvoudig open wippen.

Als dat dan zo’n rare vraag is in “jouw wereld” waarom geef je er dan antwoord op?

Succes er mee. Ik duim voor je dat het allemaal mee zal vallen.

Als iets raar gevonden wordt wil dat toch niet zeggen dat er niet op gereageerd mag worden.

Jij krijgt nu toch ook een reactie :wink:

Het forum is er om mensen te helpen en niet om mensen er op te wijzen dat ze alles eerst zelf moeten doen/ondernemen voordat de vraag hier gesteld word.

2 likes

Inderdaad, er bestaan geen domme vragen, maar wel domme antwoorden.

Ik had er inderdaad beter niet op kunnen reageren.
Succes, in jouw wereld.

Don’t drop her Breil!

Mika

Uiteindelijk geluk… De horloge open laten maken en batterij getest. Deze was ineens leeg. Vaag, want daarvoor niet langzamer gelopen oid. Misschien kortsluiting die de batterij heeft leeggetrokken?

Iig een nieuwe batterij en hij doet het weer…

2 likes