Breil tw1024

Vandaag via internet een Horloge gekocht. Breil tw1024.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit horloge aan de “loop” krijg?
Ik neem in ieder geval aan, dat er een batterij in zit.

Of er een batterij in zit is een verrassing.
Er hoort er wel een in te zitten.
Quartz, damesmodel, als ik het goed lees.
En als het een nieuwe is zal er wel een gebruiksaanwijzing bij zitten.

Het is een splinternieuw horloge en er zit een gebruiksaanwijzing bij. Maar daar word ik niets wijzer van. Staat alleen maar in hoe ik het horloge op tijd moet zetten

Er staat niets in de gebruiksaanwijzing over hoe je dit (kwarts) horloge “aan de loop” krijgt, omdat die gewoon moeten lopen als je hem krijgt. Zo simpel is het.

Er zit toevallig geen plastic stoppertje tussen de kroon en de kast geklemd he ?
anders is de batterij leeg of erger is je klokje defect.

Carpe tempus Schreef:

Er zit toevallig geen plastic stoppertje tussen de
kroon en de kast geklemd he ?

Dat zou kunnen. Maar dan zou je ook denken dat er in de handleiding zou staan dit te verwijderen en/of de kroon in te drukken…

Ok,
Je hebt een Breil gekocht: aangeraakt?

lencoth Schreef:

Carpe tempus Schreef:


Er zit toevallig geen plastic stoppertje tussen
de
kroon en de kast geklemd he ?

Dat zou kunnen. Maar dan zou je ook denken dat er
in de handleiding zou staan dit te verwijderen
en/of de kroon in te drukken…

en dat dingetje zou ook moeten opvallen maar bij een half verzonken kroon wil dat ding nog wel eens wegklappen en minder opvallen zeker bij newbees.

Wat bedoel je met aangeraakt? En er zit geen plasticje tussen.
Ook heb ik de kroon geprobeerd in te drukken, maar dat wil niet.

Ik denk dat het batterijtje leeg is. Als dat klokje al anderhalf jaar in een doos zit in een magazijn, is dat niet zo raar.

Dat denk ik eigenlijk ook, maar in het garantiebewijs staat, dat bij opening de garantie vervalt. Dus wat is wijsheid.
Horloge terugsturen, wat een boel gedoe is of toch maar laten openen voor een nieuwe batterij.

Ik zou het terugsturen.
Als je het open laat maken en er dan achter komen dat er iets anders is dan een lege batterij kan je de garantie kosten…

Oké, bedankt iedereen, ik ga morgen het horloge terugsturen.

…‘aangeraakt’:
Don’t touch my BREIL, is de reclame slogan
Gewoon een flauw grapje van mijn kant:
Je hebt 'm aangeraakt en nu doet’ie t niet meer…

Ha, ha, ha, don’t touch my Breil!!! Dat roep ik hier nu ook voortdurend. Schudden mag wel??:blush::blush:

Dat waren 2 smileys.

mike moker Schreef:

Don’t touch my BREIL, is de reclame slogan

Bedankt voor de uitleg. Kon het ook niet plaatsten, maar kijk dan ook nooit TV of luister naar de radio. Wat niet wil zeggen dat ik niet van muziek of een goede film of serie houd ;). Alleen nooit via de genoemde media.