Breitenbach ontvangen

Hallo

ik heb gister mijn eerste mechanische automaat horloge ontvangen,
een Breytenbach.
hoort het dat ik dat gewichtje vrij goed hoor?
verder kan ik de kroon niet naar voren draaien als hij volledig ingedrukt zit, wel naar achter… is dit om hem op te winden mocht hij leeg zijn?
hier nog wat foto’s:





Leuke klok. Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe hij loopt/betrouwbaarheid. Het opwinden is idd voor als hij niet meer loopt (na lang liggen) en voor evt. bijwinden. Als het goed is heb je hem er ook mee ‘opgestart’. Bij mij moet de kroon vooruit (richting 12) gedraaid worden, om op te winden.

Veel plezier ervan.

MP:)

waaraan kan ik merken/controleren of hij echt is en geen namaak?
zit wat speling in de kroon.
de prijs was er wel naar(45 euro) nieuw…

Breitenbach is geen merk dat wordt nagemaakt. Het is een ‘echte Breitenbach’. Replica’s, fakes, neppers worden voornamelijk gemaakt van dure merkhorloges waarbij het loont om ze te vervalsen.
Ziet er leuk uit, maar ga er voorzichtig mee om. Vooral de kroon is bij zulke horloges vaak kwetsbaar, dus voorzichtig opwinden (wat waarschijnlijk zelden of nooit nodig is) en vooral ook voorzichtig uittrekken als je hem gelijk wilt zetten.

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu). Het kan best dat je de rotor iets hoort als hij draait.
Over de kroon, als het horloge volledig is opgewonden kan je de kroon normaal niet meer verder draaien. Probeer het eens 's morgens als de veer een stuk is afgewonden. Niet te hard draaien.
En ja €45,- is niet duur, dus toch maar een beetje voorzichtig zijn. Vertrouw je de boel niet helemaal: even kontakt opnemen met de verkoper. Die kennen het horloge:)

Mijn beste,

Gefeliciteerd hoor met je eerste echte mechanische horloge.
Een Breytenbach klinkt niet alleen deftig in de oren, dit horloge ziet er ook nog eens goed uit.

Derhalve wens ik je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit chique mechanische horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Normaal gezien moet je bij een automaat kunnen blijven winden, ook al is de veer volledig ‘opgespannen’. De veer zal dan doorslippen in de trommel om te voorkomen dat hij breekt. Als dit niet zo was zou hij kunnen breken door het automatisch opwindmechanisme.
Misschien kan dit uurwerk niet via de kroon opgewonden worden, maar dat zou mij verbazen. Als je ergens een handleiding kan vinden waarin staat dat het wel kan, scheelt er waarschijnlijk iets aan…

Ziet er leuk uit, en staat je goed (tu).

Veel plezier ermee.

Groeten,

Martin

Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?
Vind het merk alleen in dure uitvoering zoals 200 euro.

Groet

ik heb hem besteld via ebay, verkoper heet breytenbach-rueger.
maar als je gewoon breytenbach intypt komt het wel goed