Breiting titanium band

Hoi,

Ik vraag mij af hoe ik kan controleren of een breitling titanium band wel orgineel is. Ik heb er een gekocht maar heb toch een raar gevoel erbij.

De stempels qua nummering klopt wel 124E en een productie datum.

Hier wat foto’s

Als je in overweging neemt waar je hem gekocht hebt en wat je er voor betaald hebt dan kan dat al veel zeggen over de originaliteit. Als je een fractie van de geldende prijs betaald heb dan heb je ook al een antwoord op je vraag. Verder is men natuurlijk knap met fakes dus alleen de foto 's zeggen niet genoeg.

Dat is het hem juist de prijs was redelijk voor band als ik 20 euro betaal weet ik dat het geen echte kan zijn. Ik heb zelf al diverse aerospace klokjes gehad maar meen dat de band toch iets anders uit zag. Ik benk dat ik even naar een dealer moet gaan.

Mvg

Ed

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

:smiley:

Wie weet welke inscripties de titanium band zou moeten hebben? Idd is de code van staal hier wat vreemd. Je doet toch ook geen stalen delen aan een titanium band? Dit ivm allergie en zo.

De code is van staal zie wel dat de extensie waar het staal nummer in staat een iets andere kleur dan het titanium. Zijn de bandjes ook met een blauwe folie normaal verpakt, heb helaas nog geen nieuwe breitling ooit aangeschaft.

Mvg

Ed

De duikersextensie van een titaniumband is normaal gezien bij breitling van titanium. De nummers van de band zitten normaal gezien aan de eindschakels en niet thv de sluiting.

Dit is een lijstje van breitlingsource

http://www.breitlingsource.com/articles_refnos_bracelet.shtml

Bracelet Reference Numbers
•126E - Breitling Professional Bracelet - Titanium - Aerospace
•132E - Breitling Professional II Bracelet - Titanium - Chrono Avenger 22-20
•133E - Breitling Professional II Bracelet - Titanium - Chrono Avenger M1 22-20
•134A - Breitling Professional II Bracelet - Steel - 22-20
•144A - Breitling Mesh Bracelet Mens - Steel - 24-20
•147A - Breitling Professional II Bracelet - Brushed Steel - 22-20
•149A - Breitling Mesh Bracelet Mens - Steel - 20-18
•194A - Breitling Jupiter Bracelet Mens - 20-18
•300A - Breitling Pilot Bracelet Mens - 20-18
•340A - Breitling Pilot Bracelet Mens - 19-18
•350A - Breitling Pilot Bracelet Mens - 22-18
•354A - Breitling Pilot Bracelet Mens - 22-18
•357A - Breitling Pilot Bracelet Mens - 22-20
•358A - Breitling Pilot Bracelet Mens - 20-18
•361A - Breitling Pilot Bracelet Mens - 20-18
•372A - Breitling Pilot Bracelet Mens Raised Logo - 22-20
•422A - Breitling Navitimer Bracelet Mens - Montbrillant 20-18.
•423A - Breitling Navitimer Bracelet Mens - Navitimer 22-20.
•425A - Breitling Navitimer Bracelet Mens - Datora 22-20.
•425A - Breitling Navitimer Bracelet Mens - World 24-20.
•431A - Breitling Navitimer Bracelet Mens - 22-20.
•433A - Breitling Navitimer Bracelet Mens - Chrono-matic 22-20.
•440A - Breitling Navitimer Bracelet Mens - Navitimer 22-20.
•811A - Breitling Professional II Bracelet Mens - Steel - 20-18
•812A - Breitling Professional II Bracelet Mens - Steel - 20-18
•812A - Breitling Professional II Bracelet Womens - Steel - 16-14
•820A - Breitling Professional Bracelet Mens - 18-16
•823A - Breitling Fighter Bracelet Mens - 18-16
•840A - Breitling Fighter Bracelet Mens - 20-18
•874A - Breitling Fighter Bracelet Mens - 22-18
•877A - Breitling Fighter Bracelet Mens - 22-18
•878A - Breitling Professional Bracelet Mens - 20-18
•880E - Breitling Professional Bracelet Chrono Avenger - Titanium
•888E - Breitling Professional Bracelet Seawolf - Titanium
•863E - Breitling Professional Bracelet Emergency - Titanium
•890A - Breitling Hercules Bracelet - Steel
•891A - Breitling Professional Bracelet - Steel - 24-20
•892A - Breitling Fighter Bracelet Mens - 22-20
•894A - Breitling Professional Bracelet Mens - 22-20
•970A - Breitling Speed Bracelet Mens - Steel - 24-20
•972A - Breitling Speed Satin Bracelet Mens - Steel - 22-20
•973A - Breitling Speed Bracelet Mens - Steel - 22-20
•974A - Breitling Speed Satin Bracelet Mens - Steel - 24-20
•982A - Breitling Speed Bracelet Mens - Steel - 24-20
•984A - Breitling Speed Bracelet Mens - Steel - 22-20
•990A - Breitling Speed Bracelet Mens - Steel - 24-20
•996A - Breitling Speed 2 Bracelet Mens - Steel - 22-20

De normale bracelet voor een aerospace (40mm) is een 126E, maar er passen ook andere banden op, deze zijn alleen iets dikker. De bovenstaande lijst is niet compleet.De band voor de 42mm Aerospace staat er nl nog niet op.
Beste wat je kan doen, om zeker te zijn, is naar een Breitlingdealer gaan en verifieren. (Een nwe band kost ± €750)

grt

Hoi Jo,

Het lijstje ken ik ook maar een 124E is ook een breitling titanium band.De 124E staat ook bij aansluiting van de kast.

Helaas heb ik geen breitling dealer in de buurt maar hoop via hier op wat tips.

Mvg

Ed

Over de band kan ik geen oordeel geven. Over de stickers wel, die lijken me niet oke. Ze zijn in ieder geval afwijkend van de stickers die ik op mijn Breitling-band had die ik bij een dealer kocht.

Waarom zou er nickel free buckle op moeten staan als het een titanuium band is???

Staat daar nu Brettling???

Ik wordt niet gehinderd door enige kennis van Breitling bandjes, maar die blauwe stickers zie ik vaak op aftermarket bandjes zitten. Dus alleen van die blauwe stickers al zou ik niet zo’n goed gevoel krijgen… (ik hoop natuurlijk dat ik het helemaal fout heb)

316L staat voor Roest Vast Staal, en het lijkt mij dat als hij van titanium zou zijn dat er titanium of op de band of op de sluiting staat. Althans dit is bij verschillende horloges die ik gezien en gehad heb wel het geval.

Gr. Andre

Als je er minder dan 500 EUR voor betaald hebt mag je er donder op zeggen dat het een fake is.

Ik heb jaren geleden via het forum (van Jur) een stalen band voor mijn Chronomat gekocht voor 100 EUR. Uiteraard weet je dat het voor deze prijs geen echte is (werd ook niet als dusdanig verkocht), maar toch is er toen een hele discussie gevoerd met “believers” (de cijfers kloppen, goede kwaliteit van afwerking, juiste maat…) en “non-believers”. Uiteindelijk bleek dat de schroefjes niet de afwerkingsgraad hadden van deze van de echte band, en de doorslag van de Breitling wings op de sluiting was ook te ruw, wat mijn vermoeden bevestigde.

Omdat ik zelf niet de tools had heb ik deze band door een officiële Breitling dealer laten installeren, en deze heeft geen vragen gesteld of opmerkingen gemaakt, dus het was wel een goeie namaak!

Voor alle duidelijkheid, ik ben flagrant tegen fake horloges, heb er nooit eentje gehad, en zal er nooit eentje bezitten, maar je kan je wel de vraag stellen of bijna 1.000 EUR nog realistisch is voor uiteindelijk máár een horlogeBAND… Maar bon, dat is een andere discussie.

C.

Ik hoop dat er iemand is die ook zo’n band van een aerospace heeft van ongeveer BJ 98 hij zou kunnen zien of de buckle en extension van ander materiaal is als de rest van de band.

De vorige eigenaar beweert nog steeds dat het om een ongedragen band gaat wel zonder bon maar dat vind ik begrijpelijk als deze uit 1998 komt.

jantje.vlaam Schreef:

Staat daar nu Brettling???

Uh, nee.

Vele Breitling banden gehad/gezien óók titanium, zowel professional’s als roulleaux maar ik kan met vrij veel zekerheid stellen dat deze fake is, foto van de zijkant zou uitkomst bieden.

-316L is staal, zou nooit op een Ti Breitlingband staan.

-logo van de sluiting is zichtbaar aan de achterkant van het materiaal waar het op gegraveerd is, bij origineel is dit absoluut NIET het geval, dit wijst altijd op fake/slechte gravering.

-blauwe stickers, voorteken voor fake.

#%# voor je!

Hier een paar foto’s van de zijkant.

Volgens mij is hij fake. De schroefjes dienen volledig PLAT te zijn; deze lijken lichtjes gebold.
Ik heb een Emergency en daar staat nérgens 316L op…tssss…hoe komen ze erbij…

Hopelijk heb je hem niet al te veel betaald.

Draaien de schakels soepel ? ( neen, vrees ik… )

Is de sluiting niet te scherp ? Heb je het gevoel dat je je er zou kunnen aan snijden ? ( ja, vrees ik… )

De schakels draaien soepel en ook zitten er geen scherpe kanten aan. De twee plaatjes waar 316L op staat hebben ook een andere kleur dan de band. De band is verder wel superlicht dit kan ik mij nog herinneren van de eerste aerospace die ik ooit had.

Nou… Er zijn inmiddels verschillende reacties geweest. Als je die nou combineert met de prijs die je voor de band hebt betaald, dat weet je toch genoeg?