Breiting titanium band

breitling-ed Schreef:

Zo vandaag naar de juwelier geweest, hij kon mij
vertellen dat het wel degelijk een echte band is.

ik zou een juwelier niet zomaar geloven, er zijn er hier die er meer verstand van hebben dan een juwelier.

Ik zou dan niet verder meer zoeken,als jij denkt dat hij echt is dan is dat voor jou gevoel beter.
En stoor jij je er niet aan.

helijan12 Schreef:

Ik zou dan niet verder meer zoeken,als jij denkt
dat hij echt is dan is dat voor jou gevoel beter.
En stoor jij je er niet aan.

Mee eens. Bij verkoop op dit forum zou ik wel degelijk de twijfel en dit draadje vermelden.

Overigens geloof ik niet van het gelijk van de dealer. Zeker niet gezien al het bovengenoemde.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen oordelen of het om een echte band gaat, ik denk dat de meerderheid die hier in dit topic reageerd waarschijnlijk geen breitling titanium band hebben. De juwelier kon al zien aan de afwerking dat het om een echt exemplaar ging ook de schroefjes die erin zitten op de juiste plaats en het juiste formaat.

Mvg

Ed

breitling-ed Schreef:

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen
oordelen of het om een echte band gaat, ik denk
dat de meerderheid die hier in dit topic reageerd
waarschijnlijk geen breitling titanium band
hebben. De juwelier kon al zien aan de afwerking
dat het om een echt exemplaar ging ook de
schroefjes die erin zitten op de juiste plaats en
het juiste formaat.

Mvg

beetje raar dit,waarom start je dan een topic over die band.

en achteraf zeggen dat er maar weinig mensen hier verstand van hebben.

Ed

Long Schreef:

beetje raar dit,waarom start je dan een topic over
die band.

en achteraf zeggen dat er maar weinig mensen hier
verstand van hebben.

Precies mijn gedachte. Onzin.

breitling-ed Schreef:

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen
oordelen of het om een echte band gaat, ik denk
dat de meerderheid die hier in dit topic reageerd
waarschijnlijk geen breitling titanium band
hebben. De juwelier kon al zien aan de afwerking
dat het om een echt exemplaar ging ook de
schroefjes die erin zitten op de juiste plaats en
het juiste formaat.

Mvg

Ed

Had de juwelier ook een veklaring voor de RVS sluiting op een titanium band?

Tja, toch een beetje raar.
Meerdere horlogeliefhebbers, die allemaal echt puristen zijn op het gebied van afwerking, hebben je laten weten dat hij niet klopt. Jij wilt dit duidelijk niet geloven. Nou, prima, maar dan was het ook niet nodig om er een topic over te starten, aangezien jij vanaf het begin al voor jezelf had besloten dat de band echt was, en dit de hele tijd aan het verdedigen bent.

Men vergeet dat de mensen op WUS hadden verteld dat het wél degelijk om een echte band ging.

Op WUS zijn het ook maar liefhebbers, net als wij…
Ik heb verschillende Breitling titanium banden, maar geen enkele waar een stuk staal in steekt…

Blijft toch het feit dat er aan een titanium band een RVS 316 sluiting zit. E.e.a.
past absoluut niet bij elkaar.

Plaats eens wat foto’s van jouw banden, dan kunnen we vergelijken.

Wel apart dat de topicstarter er zelf ook zijn twijfels over had;

“Ik heb er een gekocht maar heb toch een raar gevoel erbij”

Volgens mij kunnen we dit beter sluiten hij denkt ondanks dat velen er anders over denken dat hij echt is.
Wel nogmaals dat is beter voor zijn gemoedsrust,snap alleen niet waarom hij hier dan een vraag over stelt.

helijan12 Schreef:

Volgens mij kunnen we dit beter sluiten hij denkt
ondanks dat velen er anders over denken dat hij
echt is.
Wel nogmaals dat is beter voor zijn
gemoedsrust,snap alleen niet waarom hij hier dan
een vraag over stelt.

Hij had twijfels, kreeg daarna nog meer twijfels “door” ons en daarna maar gemoedsrust gekregen bij de juwelier.

Verder ga ik ook niet meer 123 af op wat een gemiddelde juwelier of zelfs maar dealer zegt. Tegenwoordig worden de eisen voor dealerschap wel steeds strenger, maar voeger ging dat een stuk makkelijker zonder dat men daar hele diepgaande kennis van de producten hoefden te hebben.

Als je naar een AD bent geweest, waar een geauthoriseerde horlogemaker van het merk naar gekeken heeft, dan heb ik er wat meer vertrouwen in. Tenminste van de gangbare modellen. Want de “kenners” van bijvoorbeeld Panerai weten dat er tenminste in 1 limited Luminor een knudde ETA uurwerk zit die beter past in een replica. Een horlogemaker zou dit zo maar over het hoofd kunnen zien. Oner het mom van “Niet het niveau van Panerai, dus niet origineel.”