Breitling 2526 Automatic! Eerlijke mensen bestaan nog

Cash zal altijd blijven. Er zijn teveel andere belangen die dat in stand houden. Het is toch een soort smeermiddel van de (onzichtbare)economie. Dat de overheid en banken andere belangen hebben is duidelijk, maar ik zie niet gebeuren dat de hele Eurozone overgaat naar een cash-loos systeem. Ik zie mezelf niet op de vrijmarkt bij een kind van 10 jaar afrekenen met een cashloze transactie. Of bij een druiven/wijnboer in Frankrijk. Er zal altijd iets blijven waarbij niet elke transactie geregistreerd wordt. Een virtuele portemonnee met cash lijkt me beveiligingstechnisch niet haalbaar.

2 likes

Mooi horloge, alleen wat jammer dat de sluiting wit metaal is.
Overigens een vreemd verhaal, maar als het goed gaat heb je voorlopig een prachtig verhaal voor in de kroeg en op verjaardagen. :grinning:

1 like

Niet zo abnormaal in Duitsland, Bahr zahlen is daar nog steeds de norm. Vaak krijg je zelf korting wanneer je cash betaald, en 20k in briefjes op de toog leggen, daar verpinken ze geeneens van.

1 like

Prachtig verhaal, komt me niet onbekend voor, in Antwerpen achter het station kun je zoiets ook meemaken,
geen bank of iets in die strekking.

1 like

Dat lijkt zo de sluiting is gewoon zilverkleurig

Mooi horloge hoor. Wel een vreemde transactie​:joy:Maar mooi resultaat :+1:

In reactie op Jurgen:
Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik vrees het ergste.
Over tien jaar heeft iedereen een smartphone. Betalingen vinden dan waarschijnlijk draadloos en beveiligd plaats van telefoon naar telefoon of van telefoon naar apparaat in een winkel, tankstation etc etc.
Dat kind van tien houd dan zn telefoon bij de jouwe en de overdracht is een feit. Hetzelfde geld voor die wijnboer, die zal ook met zn tijd mee hebben [I]moeten[/I] gaan…
Cash geld bestaat over 15 jaar nog wel. Maar als je dan een storting doet in een van de spaarzame stortingsautomaten ben je een vreemde eend in de bijt. Eentje die aandacht zal trekken van de instanties, indien het enigszins structureel blijkt te zijn… Big brother is watching.
Privacy van uitgaven (en laten we eerlijk zijn: aan uitgaven valt een volledig persoonlijk profiel van een persoon af te leiden; apotheek, drankgebruik en kroegbezoek, eetgewoonten -soort supermarkt etc-, leefpatroon -gezondheid-, sociale structuur, hobbies, vakantiebestemmingen, type kleding, etc etc etc etc) zal over een jaar of 25 volledig ten einde zijn. Cash geld bestaat dan niet meer en al je uitgaven worden geregistreerd.
Helaas.

Mooi horloge! Veel draagplezier :wink:

Cash verdwijnt helemaal niet dan implodeert het totale geldsysteem. Door het loslaten van de goud standaard cq. dekking implodeert het hele systeem bijna nu al! Geldsysteem bestaat bij het vertrouwen van mensen. Zonder aantoonder geld en fysieke dekking cq intrinsieke waarde is dat onmogelijk. Dat leert de geschiedenis!
Voorts is dit pracht verhaal dat ik graag vaker zou zien en horen. Echt ambachtelijk zoals het eigenlijk hoort. Verhaal past eigenlijk perfect bij het mooie horloge.
Dank voor het delen ervan!