Eindelijk eens een leuk verhaal met goede afloop.
Vorige week dinsdag een horloge gekocht op Ebay, na een paar spannende minuten kwam het verlossende antwoord en was ik de hoogste bieder. Direct kreeg ik een bericht van de verkoper wanneer ik het horloge kom ophalen… (Verkoper zou ook verzenden binnen de EU) Vriendelijk gevraagd of het horloge kan worden verstuurd (uit Munchen!) en de verzendkosten zouden dan voor mijn rekening komen. Deze vlieger ging helaas niet op want meneer heeft geen bankrekening!!! (lichtelijke paniek en alarm belletjes…), in samenspraak met de verkoper de deal (helaas) geannuleerd waarop ik de volgende dag het bericht kreeg:
Ik doe het horloge wel op de post en bij ontvangst stuurt u mij een envelop met geld terug. Nogmaals duidelijk aangegeven dat ik het geld op de post doe wanneer het horloge in (goede) staat is ontvangen.
Zojuist stond de postbode aan de deur met een gele DHL envelop en jawel… het horloge was keurig verpakt.
Mijn Breitling 2526 Rosegold automatic is eindelijk in bezit en de envelop met geld is aangetekend verzekerd onderweg naar Duitsland.
het horloge:
Breitling 2526 met RVS caseback en rose vergulden kast.
Nieuwe lederenband van Tom Brave (met vlindersluiting aan beide kanten, nog niet eerder gehad)
Kroon lijkt me vervangen gezien deze niet rosegoud is.
Barstje in het glas op de 9, wellicht een nieuw glaasje monteren
Klopt, hij heeft 2 ebay account en prima recensies (Of hij laat het geld opsturen naar een vriend)
Anyways hij heeft zijn belofte waargemaakt en ik dus ook.
Wat een verhaal, je wordt dan toch wel nieuwsgierig naar het verhaal erachter. Als over een paar jaar cash geld niet meer bestaat heb je toch een uitdaging.
Absoluut!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het bijzonder chic opgelost van hem, maar ik verbaas me gewoon erg over het gegeven dat iemand op ebay actief kan zijn en blijkbaar (want goede recensies) ook nog vaker spullen op deze manier verkoopt/verscheept . En dat alles zonder het meest essentiële van de moderne tijd: een bankrekening.
Enerzijds een absolute pluim waard, maar ik snap gewoon niet zo goed (NB: zonder daarover te oordelen) hoe het nog kan tegenwoordig.
Mijn verbazing was net zo groot, uiteraard ben ik ook benieuwd naar het verhaal erachter… maar vrees dat het gissen blijft Dat maakt het verhaal misschien wel romantischer! De beste films hebben een open einde
Gaat niet gebeuren, veel te veel lui die wat in de melk te brokkelen hebben met geld in de kluis thuis
Mss heeft deze man een uitkering? Hier in de bijstand mag je ook geen ‘bijverdiensten’ genereren op verkoopsites of je moet het opgeven. Sieraden, dus ook horloges worden in de bijstand gezien als vermogen en moet je dus opgeven. Komt de waarde daarvan boven een bepaald bedrag moet je eerst verkopen voordat je een uitkering krijgt. (wie hier zou dat opgeven trouwens?).
Ik lees toch regelmatig dat overheden en banken werken aan een cash-loze maatschappij. Stap voor stap zie je ook al voortekenen: probeer nog maar eens cash geld boven de 5000,- euro op te nemen (recent ervaring mee, is niet makkelijk). Meer plaatsen die cash betalingen niet meer accepteren. Briefje van 500,- euro eruit. Kluisverhuur bij de bank opgeheven etc. En dan stap 2: negatieve rente op je spaargeld.
Afin dan gaan meer leden hier wellicht mooie klokjes kopen en NA topics starten, dus elk nadeel heeft zijn voordeel.
Hmmm ik zou het niet gedaan hebben. Stel je post gaat verloren? Of er werd afgetekend ‘maar het correcte bedrag blijkt niet in de enveloppe te zitten’?
Ik wil zekerheid over het pad dat mijn centen volgen. Buyer protection, seller protection, het zijn niet voor nix key marketing termen bij PayPal.
Netjes geregeld, maar merkwaardig is het wel… Waren MoneyGram of Western Union geen betere opties geweest? Cash met de post (aangetekend & verzekerd of niet) is het toch niet, naast het feit dat het inderdaad in veel landen verboden is (In NL overigens niet, als ik het snel bekijk).
Ik heb op film staan dat ik de envelop vul met het juiste bedrag en goed dichtplak
Op de video heb ik een marker op de envelop gezet die overeenkomst met het pakket wat ik heb afgeleverd bij DHL.
Niet 100% waterdicht maar mocht er hommeles komen dan heb ik in ieder geval iets aan te tonen.
De verkoper neemt zelf het risico door de koop op deze manier ongebruikelijke manier te willen afhandelen. Zeker als het horloge via ebay is aangeschaft.
Als er iets met de envelop gebeurt, treft jou geen enkele blaam.
Het is niet aan te raden om geld met de post te verzenden.
Ik hoop dat je het goed hebt verpakt zodat niet zichtbaar is dat er geld in zit als je de envelop tegen het licht houdt.