Breitling 784 Datora service

Deze heb ik een een paar weken geleden gekocht op Ebay met de mededeling van de verkoper dat er oxidatie sporen op het uurwerk zaten

En ik kreeg nu net (minder dan 10 dagen nadat het horloge bij de horlogemaker gearriveerd is!) deze update

‘Pic 10 is the old mainspring - they have not made these since the late 60s so its been in there a long time!’
&
‘Runs great now’

Dat is weer een mooie Breitling er bij voor je! Fijn dat het werk niet tegenviel.

Goed resultaat (tu) Jammer dat ik zoiets niet in de vingers heb.

Vet (tu)

Gr. Roel

De laatste 3 foto’s , net binnen gekregen, en het horloge is nu onderweg naar nederland :slight_smile:

Hoe noem je een collectie die al schitterend en adembenemend was, welke vervolgens aangevuld wordt met wederom een prachtexemplaar??

dmc Schreef:

Hoe noem je een collectie die al schitterend en
adembenemend was, welke vervolgens aangevuld wordt
met wederom een prachtexemplaar??

groeiende ?? :wink:

Wat zijn oude Breitlings toch ongelofelijk gaaf :~

Zo worden ze niet meer gemaakt, inderdaad wat gaaf(tu)

Prachtig exemplaar!
Mag ik vragen waar je hem in de UK hebt laten servicen? Goede adresjes zijn altijd handig. Beetje domme vraag misschien maar waarom een service in de UK en niet bij een Nederlandse horlogemaker? Prijs-/kwaliteitsverschil? Ben je niet bang dat er met het (twee keer) verzenden iets fout gaat?

Groet, Matthijs

split-time Schreef:

Mag ik vragen waar je hem in de UK hebt laten servicen?

Ik laat hem zelfs ‘helemaal’ in de USA servicen & reviseren :smiley:
de prijzen zul je aan hemzelf moeten vragen maar ik vind het ruim onder de gemiddelde prijs die ik zo om me heen hoor

www.chronodeco.com

waarom:
vertrouwen, kundigheid en hij weet wat een verzamelaar verwacht en niet wil dat er gebeurt
dus wel altijd een service beurt eventueel herstellen met originele onderdelen die hij zelf op voorraad heeft, wel een nieuw plexi glas dat er origineel op hoort (zelfde vorm etc), wel het losse vuil van de wijzerplaat maar verder geen patina verwijderen, wijzers vervangen of opnieuw in de lume zetten , wel de kast schoonmaken maar niet de kast polijsten etc

bij volledige restauratie gaat alles in overleg met de klant en geeft aan wat wel en niet kan en/of wenselijk is.

Inderdaad, veel gaver dan de nieuwe die ze nu maken.

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

De wijzerplaat ziet er weer appetijtelijk uit!
Enig idee waarmee dat wordt schoongemaakt?

Hoi Tom,
ik heb dat zelf ook een keer gevraagd waarmee het gedaan wordt maar daar geeft hij geen antwoord op ‘trade secret and every watchmaker has his own way and recipe’

ReneJK Schreef:

Hoi Tom,
ik heb dat zelf ook een keer gevraagd waarmee het
gedaan wordt maar daar geeft hij geen antwoord op
’trade secret and every watchmaker has his own way
and recipe’

Jammer:(, maar ook wel weer een beetje te begrijpen.

Mooie aanwinst bij een al even mooie verzameling .

Veel plezier ermee .

Yo , Manu .