Breitling Aerospace Advantage

Het is inderdaad waar dat de band titanium voor de aerospace (vorige model) voor die prijs kan worden gekocht.
In het Breitling boek van 2005 staat de band te koop voor 220 euro.
Het gaat dan om de band met de afstelschuif in de sluiting.

Floppy71

1 like

Slik, dan heb ik mij vergist.
Ik ben hier op vakantie en heb mijn CHRONOLOGS niet bij. ( eigenlijk zou ik niet weg mogen zonderā€¦:smiley: )

Mijn verontschuldigingen dus.

Slik, dan heb ik mij vergist.
Ik ben hier op vakantie en heb mijn CHRONOLOGS niet bij. ( eigenlijk zou ik niet weg mogen zonderā€¦:smiley: )

Mijn verontschuldigingen dus.

Waarom was dan de band die ik bij de juwelier zag 660 euro. Is het prijsverschil tussen de nieuwe en de oude band dan zo groot? Waar ligt dat dan aan?

Als die nieuwe band 660 euro is van de Advantage vind ik dat erg veel geld, vergeleken met 220 euro voor de oude band.
Zelfs met 25% korting zit je rond de 500 euro, dat betaalde ik een paar jaar geleden voor een nieuwe Crosswind stalen Pilotbandā€¦
Weet je zeker dat het geen drukfout is Marijn, of dat het een bicolor uitvoering is?

Nee het is geen fout echt niet. De vorige bandenserie voor de aeropsace (die heb ik zelf ook 2 jaar gehad)
De originele band (met afstelschuif in de sluiting) kost volgens Breitling 220 euro
Maar de banden uit de professional series (prof 1 en 2) liggen inderdaad tussen de 400 en 660 euro!
Ja dan weet je weer wat je gekocht hebt! Maar ik ben het wel met een aantal vorige posters eens dat
het wel heel erg veel geld is voor een band.
Ik heb nu een B-1 (grijs) bijna dezelfde als Marc-B1 en ik ben maar heel voorzichtig met mijn originele band.
Anders kost een nieuwe band gelijk weer een half maandsalaris.

Floppy71

Dan ben ik blij met mijn 2005 Aerospace, dat de banden nog te betalen zijn, ik vind een half maandsalaris ook best wel gekkigheid.
Ik zat trouwens nog een tijdje geleden in de Chronolog van 1996/1997 te bladeren, en toen kostte een Aerospace rond de 2700 Guldenā€¦
Waar is die tijd gebleven, die nieuwe Advantage gaat al rap naar de 2700 euroā€¦

Tja de euro zullen we maar zeggen.
Wees maar inderdaad blij met je aerospace uit 2005 die van mij was uit 2004
En toen waren de banden (titanium) nog goed te betalen ja.
Ik kocht 2 jaar geleden een nieuwe band voor mijn meissie voor haar Breitling Callisto en die kostte slechts
880 euro volgens Breitling maar gelukkig wel korting gekregen dus was slechts ā€œ700ā€ euro haha.

Ik heb ooit gehoord dat de prijzen gedeeld moeten worden door 3, en dan weet je wat de importeur voor de horloges/bandjes betaald.
Ik weet niet of dit waar is, maar kun je nagaan wat een horloge van 3000 euro nieuwprijs dan waard is eigenljk.

Dat zal best wel is waar kunnen zijn Rob, ik hoorde ooit van een juwelier in Almere dat bij een Breitling
de inkoop ongevver tussen de 40 en 45 % van de verkoopprijs is. Ik weet zelf niet of dit klopt, maar als het zo is
dan kost mijn B-1 prijs volgens Breitling ongeveer 3000 euro inkoop dus maar tussen de 1200 en 1350 euro.
Zelfs als het dus 1350 euro is heb ik met korting (2200 euro) nog altijd 850 euro meer betaald!
Ik snap dat er kosten voor de juwelier zijn maar bij een horloge van 20.000 euro is de marge dan wel erg groot.
Of misschien zijn de marges dan wel kleiner hoor. Daar heb ik geen idee van.

Floppy 71