Breitling Aerospace (e56062) ervaringen?

Het nieuwe horloge is nog niet eens binnen (Halios Seaforth), en ik zit alweer te denken aan de volgende … Ik lijk wel nooit tevreden! :unamused: Maar …

Al tijden spookt de gedachte om een Breitling Aerospace te bezitten door me hoofd. Door de jaren heeft het ontwerp me altijd aangetrokken, en voor mij is het zeker ook een icoon wat betreft quartz horloges. Het model (e56062) wat ik zoek is van de begin jaren negentig en ik vroeg me dan ook af wat de risico’s zijn om zo’n oud electronisch horloge te kopen.

Iemand die hier iets over wilt zeggen? Tips? En wat zo’n horloge zou mogen kosten? Vind de prijzen op Chrono24 wat aan de hoge kant voor dit horloge, zeker voor de wat oudere exemplaren.

En voor wie het horloge niet kent:

2 likes

Is best heel gaaf!
Onlangs een filmpje op youtube gezien. De bediening is nogal omslachtig, dus daar zou ik zeker eerst naar kijken en/of zelf uitgebreid testen

1 like

Leuk. Ik heb iets met de Aerospaces :slight_smile: In 1998 had ik een vriendinnetje wiens broer een Aerospace met groene wijzerplaat had. Voor mij als arme student een totaal onbereikbaar horloge, maar de fascinatie is gebleven. Toen ik in 2002 afstudeerde besloot ik 'm te kopen, al was er inmiddels een subtiele gewijzigd model op de markt. Het model dat jij laat zien is tot half jaren '90 verkocht. Daarna kwam het model dat ik zo mooi vond, maar uiteindelijk vind ik het model erna (dat ik zelf dus kocht) toch mooier. Het model dat jij laat zien heeft gewone cijfers, het model erna cursieve cijfers, en het model daarna iets minder hellende en subtiel grotere cursieve cijfers. Het oogt voor mij beter in verhouding.

Plaatjes:

Mijn model is een titanium met gouden versie met groene wijzerplaat. Hij is bijna 15 jaar en ik doe 'm nooit meer weg :slight_smile: Ze zijn tamelijk onverslijtbaar en bizar precies: in de praktijk misschien 5 en hooguit 10 seconden afwijking per jaar.

Een paar jaar geleden heb ik een nette Aerospace Avantage uit 2007 van iemand overgenomen. Ook een schitterende klok met een witte wijzerplaat. Ze blijven mooi en gaan (voor mij in ieder geval) niet vervelen. Als je een mooi exemplaar kunt vinden: ga ervoor :sunglasses:

3 likes

Ik heb een tijdje geleden het nieuwere model gehad.
Is een mooi horloge om te zien en draagt zeer prettig, maar ik kon niet echt wennen aan de bediening van de functies met de kroon.
Moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik er ook weinig tijd voor heb genomen.
Let er bij aanschaf wel op of er een nieuwe batterij in zit en of hij daarna ook weer getest is.

mvg. Hans

2 likes

Ik vind het model die je op de foto laat zien echt prachtig! Zal wel moeilijk zijn om aan te komen of niet?

1 like

Ik heb de E65062 een paar weken geleden voor 900 euro gekocht, helemaal compleet met doos en papieren. Eigenlijk alles wat je ooit in een horloge nodig hebt; super accuraat, tijdzones, alarm, perpetual calendar, chronograaf en minute repeater en door het titanium super licht.

Koop er alleen eentje als je 100% zeker weet dat alles het doet, een uurwerk vervangen kost je een fortuin…

3 likes

Ga me zeker verdiepen in de bediening, @lance_explorer maakte een vergelijkbare opmerking. Tja, ik viel ook in eerste instantie voor de looks! :heart_eyes:

Tips waar te kopen? Het exemplaar die ik liet zien kost rond de 1.000USD, lijkt me vergelijkbaar met wat jij betaalde.

Er stond eentje op MP, maar is inmiddels gereserveerd zie ik.

Succes met de jacht, ik vind ze prachtig!

Gr. Marc

1 like

Breitling Aerospace titanium E65362
€ 1.150,00
http://link.marktplaats.nl/m1181665914?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Ik ken de verkoper niet. Dit ziet er wel netjes uit toch?

Die van mij komt van Catawiki (daar kun je zowaar wel eens een leuke deal scoren) maar stel anders een autosearch aan op eBay, maar bied uitsluitend op horloges die al binnen de EU zijn om importkosten te vermijden.

1 like

Ziet er zeker netjes uit! Ik zoek hem wel een generatie eerder met de rechte cijfers een een grijze dial.

1 like

Oooh, wist niet dat je specifiek opzoek bent naar een bepaald type. Mijn excuses. De aerospace heeft mij als ruimte fanaat ook altijd erg getriggerd. Succes nog met zoeken!

Had ik ook niet gemeld :slight_smile: Eerlijk gezegd is het ook meer oriëntatie op het moment, proberen er alles over te weten te komen. En ALS ik ervoor ga dan wil ik wel een grijze ja, zonder goude accenten.

1 like

Ja ik zou ook voor een versie zonder goud kiezen. Ik vind persoon staal gecombineerd met blauw erg gaaf.

1 like

Nooit iets aan moeten repareren? Ik begrijp dat als de electronica vervangen moet worden het eigenlijk einde oefening is …

Ik heb 'm een keer defect terug gekregen na een batterijbeurt, wat volgens mij gewoon onkunde is geweest van degene die het uitgevoerd heeft. Zal wel ergens mee uitgeschoten zijn of iets dergelijks; misschien een stagiair. Toen ik 'm terug kreeg week ie ineens enorm af, wat nu een paar weken begon op te vallen omdat ie toen zeker 5 minuten afwijking had. Breitling wilde nergens van weten, maar de juwelier waar ik 'm had ingeleverd om op te sturen (ik had 'm daar overigens niet eens gekocht!) kwam me tegemoet door de helft van de reparatie te compenseren. Het heeft me een toen iets van 6 tientjes gekost als ik het me goed herinner. De batterij gaat in deze horloges trouwens een jaar of 4 mee :slight_smile: Tegenwoordig wissel ik ze zelf.

Als dat alles is! :grinning: Heb bedragen gelezen die het simpelweg niet rechtvaardigde om te repareren >€2.000.

Ik heb ooit een prijsopgaaf van de reparatie van een Aerospace opgevraagd en kwam toen uit op 1250 euro, dat is dus meer dan de economische waarde.

Een defecte Aerospace kun je het beste als losse onderdelen verkopen. Een nette case, bracelet, wijzerplaat en wijzers brengen genoeg op. Maar goed, dat geldt voor veel horloges.

1 like