Deze morgen mijn breitling aerospace evo aangedaan en gemerkt dat het scherm is´uitgelopen´.
Ter hoogte van de vlek lijkt me een lijn te zitten met de dikte van een haar.
Horloge is niet gevallen, iemand een idee hoe dit zou komen?
Ik veronderstel dat dit een kostelijke reparatie zal worden?
Horloge binnen gebracht bij Breitling boutique, volgens hun is het scherm gebarsten. Dit zou kunnen komen door een val. Ik heb het horloge niet laten vallen, de verkoper kon ook geen valschade waarnemen.
Het zou ook nog kunnen komen door warmte/zon.
Het horloge heeft een weekje op een tafel in huis gelegen…
Het horloge wordt naar Breitling in België gestuurd. Het horloge js van 2021 en dus niet meer in garantie. De verkoper zei dat de prijzen van een nieuw display beginnen bij 600 euro.
Ik ben benieuwd wat breitling gaat zeggen, een quartz horloge uit de professional serie mag mijn inziens niet zo snel stuk gaan.
Ik weet helaas uit ervaring dat deze schermpjes zeer kwetsbaar zijn. Ze kunnen inderdaad breken zoals bij jou het geval is, ook kunnen er vlekken in het display ontstaan. Deze displays zijn ook zeer moeilijk los te verkrijgen anders dan bij Breitling. Het is gewoon een eta uurwerk echter is het display aangepast door Breitling waardoor grote cijfers worden getoond ipv de standaard eta uurwerken met kleine cijfers. Of je moet op ebay een Breitling uurwerk vinden of anders idd bij Breitling laten repareren. M.i. mag zo’n scherm niet na drie jaar defect gaan en zou ik zeker proberen coulance te krijgen.
Waarom de wijzers moeten worden vervangen snap ik helemaal niet.
Breitling kan me niet zeggen hoe dit display kon barsten.
Geen idee of ik het horloge ga laten herstellen of niet, het horloge werd gekocht als toolwatch, maar heb momenteel niet het idee dat het een echte toolwatch is.
Displays zijn zeer gevoelig; al vaker uitgelopen exemplaren gezien. Ook eentje waar de eigenaar niet van wist - was bij een plaatwissel die ik uitvoerde. Het uitgelopen deel viel nog net onder de plaat…
Prijs is niet leuk, maar had eigenlijk erger verwacht.
Gebroken modul? Tijdsinstrument? Bestek voorleggen?
Wat is dat voor 1999 google translate tekst… zijn die lui wel goed wijs?
Edit: waarom wijst hun “volledige en grondige analyse” uit dat een 3 jaar oud quartz horloge een onderhoudservice nodig heeft? Die lui sporen echt niet, of ze maken ruk horloges.
Als je hier werk van maakt weet ik zeker dat je recht hebt op garantie. Er mag van een product als een Breitling verwacht worden dat hij langer dan 3 jaar meegaat, dus je hebt recht op reparatie of vervanging.
Niet meer mee rondlopen en laten verdwijnen in de schuif.
Momenteel is er geen aantoonbare oorzaak die de schade kan verklaren. Wanneer ik het horloge laat herstellen, wie kan mij garanderen dat hij binnen enkele maanden niet hetzelfde porbleem heeft.
Het horloge werd naar een service center in Franstalig België gestuurd… uiteraard is dit een schande dat er zo wordt gecommuniceerd voor een merk van het kaliber Breitling.
Beroep je bij Breitling op conformiteit!
Je mag ervan uitgaan dat dit product, een dure Breitling, bij normaal gebruik langer meegaat dat nu het geval is.
De bewijslast dat deze schade niet door jou (koper) veroorzaakt is maar dat het mogelijk een technisch mankement is moet je wel kunnen aantonen.
Met de recente machtswissel bij Breitling NL denk ik niet dat je veel kans maakt. En meer mag ik daar niet over los laten. Het gaat er niet beter op worden. Ik zou het hele merk links laten liggen inmiddels.
Er IS geen wettelijke garantietermijn. Je mag van een product een redelijke levensduur verwachten.
En in het geval van een horloge van dit kaliber (letterlijk en figuurlijk) is dat meer dan drie jaar.
De vraag is of je voor 600 euro reparatiekosten dat gevecht aan wilt gaan met Breitling. Dat is waar realiteit en theorie uiteen lopen. Dan kun je die tijd en energie beter steken in het lopen van een krantenwijk. Dan heb je eerder 600 euro verdiend dan dat je die tijd (en ergernis!) steekt in getouwtrek met een groot bedrijf om die reparatie gratis te krijgen vrees ik. Maar je zou het uiteindelijk winnen.