Breitling Aerospace LCD-screen

Als ik mijn Aerospace weg leg om een tijd je niet te dragen, is het dan aangwewezen om het LCD-screen uit te zetten ? ( dus volledig zwart - het is een inverted LCD )

  • spaar ik er energie mee uit ? ( battery-life-time verlengen ? )

  • voorkom ik onnodige “slijtage” op het LCD, of veroudert dat sowieso ?

Zijn hier ( bij voorkeur :smiley: ) horlogemakers die me in dit item raad kunnen geven ?

Vriendelijk dank.

Niemand ?

Het is toch een kleine moeite om het scherm uit te zetten? Zet het gewoon uit voor de zekerheid. Ik heb het scherm trouwens ook meestal uit als ik het horloge draag.

Het LCD veroudert als het actief is, dus als je de functies niet gebruikt is het beter om alles even “op zwart” te zetten.

Scheelt op batterijverbruik, maar is wel verwaarloosbaar t.o.v. de “akoustische” functies (het Piëzo-kristal dat het geluid voortbrengt verbruikt het meeste batterij-vermogen).

Met Besparende Groeten,

Morse.

… en wetende wat een elceedeetje bij Breitling kost…zet ik het dus maar effe op zwart. :wink:

hmmm, LCD hoort ook gewoon niet in een horloge thuis :stuck_out_tongue:

trouwens dat batterijen is dikke oplichting bij Breitling. Bij de AD waar ik werk sturen we ze altijd op naar Breitling en rekenen veel door aan de klant, terwijl dezelfde handeling bij ons maar 6 euro kost.

De enige die ik naar Breitling zou sturen is een Emergency - daar zitten twee batterijen in en gaat langs de voorkant open. Alhoewel, er zijn er op WUS die ook dat zelf doen.

6 euro zeg je ? Duur hoor. Zoveel geef ik nooit aan een batterijwissel :wink: