Breitling aerospace reparatie hulp

Beste mede liefhebbers,

Afgelopen weekend werd ik tijdens het concert van Guns and Roses aangesproken door de vader van een goede vriendin van mij:

“Daan, jij bent toch zo graag bezig met horloges? Kan je me helpen? Ik heb een Breitling Aerospace, die ik in 1997 heb gekregen van mijn vrouw. De juwelier heeft er jaren geleden een goedkoop batterijtje in gezet , welke is gaan lekken … is dit nog te maken”

Dus hierbij de vraag: is dit nog te repareren?

Ps ik besef mij dat een reparatie kostbaar zal zijn maar de twinkeling in de ogen van deze man toen hij over de Breitling vertelde die hij van zijn vrouw heeft gekregen zegt genoeg!

Concreet: iemand die dit project aandurft?!

3 likes

Heb je al contact gehad met Breitling zelf?
De ervaring leert dat horloges met modules zoals deze niet door een particuliere horlogemaker kunnen worden gemaakt.

Ik kan het ook fout hebben, maar ik denk dat je met de billen bloot moet.

5 likes

2 opties:

1. het uurwerk los via ebay zien te kopen
  2. naar de fabrikant.

Er zal heel erg veel vervangen moeten worden en dit gaat absoluut in de papieren lopen.

3 likes

Toevallig gisteravond een video hierover zitten kijken.

Afhankelijk van de schade aan het uurwerk zal er inderdaad het een en ander vervangen moeten worden. Zo’n lcd is, zoals in de video te zien is, volgensmij best te vervangen door een handige sleutelaar. Maar ik hou het liever bij uurwerkjes zonder elektriciteit :sweat_smile:

2 likes

Als de LCD defect is dan zit je waarschijnlijk aan de vervanging van het hele uurwerk. Daarnaast is de lume uit de wijzers, maar deze kunnen opnieuw gevuld worden. Neem even contact op met Jan Ubels uit Bredevoort, ik weet dat hij een doos met Breitling B56 uurwerken had, maar dat is ook al een paar jaar geleden.

2 likes

Ik meen me te herinneren ooit iets gelezen te hebben dat dit uurwerk compatibel is met dat van een “goedkoper “ merk .
Casio? Ik weet het niet meer, maar de moeite van het onderzoeken waard!

1 like

1 like

enkel op te lossen met nieuw binnenwerk te plaatsen. pech

1 like

Omdat dit vrij bekend is vind je die dus niet (o.a. Rado) en de displays zijn net anders. Zoals ik al zei, je moet op zoek naar een B56 uurwerk, dat is het oudere type.

De bodem is verkeerd gepositioneerd bij het sluiten en hierdoor is het display gebarsten. Gebeurt vaak door niet kundige “ juweliers” en kosten van dit grapje liggen boven de 500,-.

Voor sommige uurwerken zijn er geen onderdelen en vermoed voor dit model ook niet meer, voor ombouw naar chronometer ( nieuwe uurwerk is iets dikker) moet de bodem en wijzerplaat met wijzers ook vervangen worden. Kosten gaan dan nog veel hoger worden.

3 likes

Toevallig dacht ik laatst dat de batterij van mijn Aerospace leeg was, dus had hem naar de Breitling Boutique gebracht voor vervanging van de batterij. Nu kreeg ik een offerte terug van Breitling met de mededeling dat de batterij is gaan lekken en het uurwerk vervangen moet worden, rekening = €1700.

augh, dat doet zeer

Breitling heeft niet de beste naam. Laat een onafhankelijke horlogemaker maar eens kijken.

Het ding is de investering niet waard.

2 likes

Qua waarde ben ik het met je eens. Maar:

Dit kan een hoop waard zijn voor sommige mensen wat niet in geld is uit te drukken.

1 like

En exact daarom het advies om een onafhankelijke horlogemaker te zoeken.

Een uurwerk hoeft misschien niet optisch mooi te zijn, als het maar functioneert.

2 likes

Je bedoelt deze victorinox denk ik:

afbeelding

2 likes

Zoals André al zei, het klemdeksel is er vrijwel zeker verkeerd om op geplaatst - bij het omdraaien van het horloge staat waarschijnlijk de tekst op zijn kop. Is een heel makkelijk te maken vergissing; er zit een uitsparing in het deksel waar het batterijtje net in past - alleen als het deksel op de goede manier geplaatst wordt.

2 likes

Tot dusver enorm bedankt allemaal, ik denk dat een net donor horloge de uitkomst moet gaan geven …

5 likes