Breitling Aerospace titanium quartz vraag

Hallo Breitling kenners,

Omdat een mooie quartz en titanium in mijn collectie ontbreekt, overweeg ik een Aerospace van Breitling.
Omdat ik te weinig van quartz en Breitling af weet, wil ik jullie advies vragen.
Ik kan een Aerospace Titanium met Breitling 65 uurwerk kopen voor een redelijke prijs.
Referentie: E65362.
Waar dien ik op te letten bij dit model en worden deze met regelmaat als namaak aangeboden?

Elke tip is welkom en waarom dit model wel of niet aanschaffen, b.v.d.

Gr. Richard

Als je op afbeeldingen zoekt, zie je al snel wat echt is en namaak. Zover ik weet, zijn er geen echt goede namaken van de Aerospace te vinden. Ze zijn vrijwel allemaal herkenbaar aan de vreemde en afwijkende LCD displays. Ook de bediening via die ene kroon voegt daar voor de imitaties een probleem aan toe, er zitten geen extra pushers op een echte.
Ja en wat jouw andere vraag betreft, wat is een redelijke prijs, dat ligt maar net aan wat je wilt en wat er te koop staat. Tussen €800 en €3000 is heel veel mogelijk, zelfs de Aerospace Evo.

Volgens mij zijn er geen geslaagde replica’s van dit horloge.
Dit is wel een ouder type uurwerk zonder verlichting.
Ik heb ergens ooit gelezen dat Breitling het uurwerk vervangt door een SQ als deze
worden binnengebracht voor service/batterij. Of dit klopt weet ik niet, maar dat is misschien iets wat je kan uitzoeken eerst…

Dag Richard,

Ik ben geen Breitling “kenner”, maar heb destijds ook lang zitten zoeken naar een Aerospace, waaronder o.a. ook het door jou genoemde model. Het werd uiteindelijk een Avantage. Iets groter en recenter.

Voor wat betreft “namaak”. Zoals Limbo70 en bob2 al aangaven, imo weinig tot geen namaak te vinden. Wat er aangeboden wordt is zo hilarisch slecht en vreemd dat het meteen opvalt.

Tips ?

Waarom dit model aanschaffen ? 1) is een iconisch model van Breitling 2) zeer goed afgewerkt en indien met originele titanium band: zeer hoog draagcomfort 3) met z’n 40 mm en geringe hoogte zeer sober en elegant 4) zeer rustgevend, functioneel horloge en met donkere wijzerplaten prima afleesbaar 5) één-kroons bediening is een pluspunt.

Waarom dit model misschien niet aanschaffen ? 1) Is al wat ouder model zonder thermoline werkje 2) indien het lcd display zwak is 3) let op de “staat” van kast, glas en band. Deze horloges werden dikwijls gekocht als functionele daily beater. 4) modellen met een lichtgrijze plaat en titanium bezels met gouden rider tabs vind ik zelf minder geslaagd, maar dat is persoonlijke smaak… 5) heeft geen “backlight”.

Voor de rest hangt uiteraard veel af van de gevraagde prijs en de uitvoering. Voor een 65362 in prima staat (met alles erop en eraan) denk ik dat je moet rekenen tussen de 800 en 1000 Euro…

Mvg,

Morse.

Bedankt voor alle info en jullie tijd. Heb er zeker wat aan!

Ik heb ook gelezen dat er geen onderdelen meer leverbaar zijn voor dit oudere model.
Kan iemand dit bevestigen?
Het nieuwere model is volgens mij 43mm en voor mij al snel te groot.

Gr. Richard