Breitling Aerospace wijkt gigantisch af na vervanging batterij - garantie claimen?

Sinds oktober 2002 ben ik een zeer tevreden eigenaar van een Breitling Aerospace. Het super quartz uurwerkje is erg precies dus ik heb het horloge vrijwel nooit gelijk hoeven zetten. Afgelopen september heb ik na 4 jaar het batterijtje laten vervangen. Ik heb dit bij een officiele dealer laten doen (en die heeft 'm naar Breitling opgestuurd) voor een slordige 100 euro.

De laatste maanden viel me op dat het horloge steeds een stuk voor leek te lopen en ik heb dit 2 keer gecorrigeerd. Gisteren zag ik, toen ik teletekst zat te lezen, dat het horloge 5 minuten voorliep. En dat terwijl ik 'm iets meer dan een maand geleden heb gelijkgezet. Gisteravond helemaal gelijk gezet. Nu amper 10 uur later: 6 seconden afwijking!

Ik vrees dat het ding gerepareerd moet worden, maar ik ben eigenlijk niet van plan daar een cent voor te betalen. Ik heb Breitling de batterij van een prima horloge laten vervangen en ik heb een brak horloge terug gekregen. Hoe sterk sta ik?

Hallo Exirion, ik heb voor mijn B-1 een Aerospace (two tone) gehad en daar moest na 2.5 jaar een nieuwe
batterij in. Ook een serviceb. laten doen meteen (totaalprijs was 120 euro) maar bij mij geen probleem.
De afwijking was ongeveer 7-10 seconden per jaar! Ook na deze serviceb. nog steeds prima.
Ik zou gewoon terug gaan naar de juwelier (dealer!) en opnieuw na laten kijken.
Zo een grote afwijking mag absoluut niet voor een Superquartz mijn huidige B-1 wijkt ongeveer 1 sec. per maand af hij gaat achter lopen! Dus mijn advies terug gaan en laten afstellen. Ze kunnen dat heel makkelijk doen met een pc. sterkte metm je aerospace. (mooie klok trouwens)

Floppy71

Goed, Breitling realiseert zich blijkbaar niet dat ze mijn horloge indirect omzeep hebben geholpen. Krijg net een prijsopgaaf: 205 euro!! En omdat ze zo aardig zijn trekken ze er 85 euro af van de batterijwissel die ze hebben gedaan. Desnoods ga ik tot aan Breitling Zwitserland, maar ik ga die reparatie never nooit betalen.

Uiteindelijk geschikt met de juwelier: de resterende 120 euro is door 2 gedeeld en ik betaal zelf 60 euro van de rekening. Ik vind dit een prima gebaar van de juwelier, maar het mag duidelijk zijn dat ik absoluut niet te spreken ben over de importeur van Breitling. Die moeten maar eens een cursusje oorzaak-gevolg gaan volgen en vooral een cursus: SERVICE.