Breitling automatic

Goedenavond. Mijn schoonvader heeft een oude Breitling maar ik vind daar niet veel over terug. Enige informatie is dat er Breitling automatic op de wijzerplaat staan en dat het waarschijnlijk uit goud bestaat. De site van breitling museum lijkt ook niet te werken. Iemand een idee of dit de moeite waard is?

2 likes

Ik ben helaas geen kenner, ik zal hem even naar een andere categorie verplaatsen. Daar kan iemand je vast antwoord geven.
Kast is waarschijnlijk 18 karaat goud aan het merkje te zien, en het uiterlijk doet een beetje jaren 40/50 aan. Meer kan ik niet zeggen.

Breitling referentie 236-25, met waarschijnlijk een Felsa Bidynator uurwerk uit de jaren vijftig.

3 likes

Is gewoon goud (of nep/fraude etc maar lijkt me niet)

Breitling is een goed merk. Dit horloge heeft gewoon waarde en is de moeite waard om het op te knappen / verkopen.

Lijkt me inderdaad jaren 50 zoals gezegd.

Heb nog geen 20 jaar ervaring met Breitling, dus durf niks te zeggen, maar vind het een heel mooi horloge!

2 likes

mooi klokkie. zuinig op zijn.

:point_up:t2:
Wat een plaatje idd :+1:t2:

Iemand een idee of dit de moeite waard is?

Om wat mee te doen?
Met babi ketjap roerbakken lijkt me geen goed idee

1 like

Echte Breitling, zoals een collega al zei met een bydinator van Felsa als uurwerk dus onderdelen goedkoop en veelvuldig beschikbaar. 18k kast, lijkt ooit wel eens flink te zijn gepolijst met die ronde lugs maar goed, zeker de moeite waard.