Breitling Avenger 2 of super avenger 2

Beste mensen, ben al een 14-tal dagen aan het afwegen bij het aankopen van een nieuwe Breitling Avenger 2 of Super Avenger 2. Avenger heeft een diam 43,en de Super Avenger diam 48. De hoogte is ook niet mis, maar naar het schijnt zou de nieuwe Super Avenger 2 ietsje dunner zijn dan de vorige Super Avenger, wat ietsje comfortabeler dragen zou zijn. Het gewicht speelt me gene film, daar ik ook regelmatig mijn Raymond Weil Nabbucco draag…maar is toch kwetsbaarder dan een gewoon normaal uurwerk. De dealers waar ik ben gaan zien zeggen dat de dikte hetzelfde gebleven is…misschien een ietsie pietsie dunner…maar daar heb ik niks aan. Het gaat mij echt om het laatste model qua Avenger2 :
A1338111/BC33/170A, qua Super Avenger 2 : A1337111/BC28/168A.
Is er iemand die één van deze 2 types heeft ? Wat zijn de ervaringen ?

IK zou de 43mm kopen. Is toch een iets aangenamer te dragen, denk ik.

48mm is toch een behoorlijke afmeting…

Maar ja, de keuze moet je toch echt zelf maken!

Ik denk het ook…want ik heb zo een krak van Raymond Weil…dat is eigenlijk wel wat overdreven…zal de Avenger 2 worden denk ik zo…

ley Schreef:

Ik denk het ook…want ik heb zo een krak van
Raymond Weil…dat is eigenlijk wel wat
overdreven…zal de Avenger 2 worden denk ik
zo…

Of je moet de polsen er voor hebben. Heb de Emergency Mission en die voelt om m’n pols behoorlijk oversized aan.

heb zelf zowel een SA 1 gehad als een 43mm avenger skyland op mijn polsen vondt ik de Super avenger mooire gezien dat ik bijna 2 meter lang ben en redelijke polsen heb heb weinig last gehad van butsen van het horloge. Mischien ook wel omdat ik voorzichtig ben maar heb beide horloges vaak gedragen. Vind bij beide horloges de hoogte iets te daarom ook over gegaan naar een plattere breitling.

Heb gisteren nog een schrijven gericht aan Breitling Zwitserland, dan zal ik de nieuwe kataloog 2014 toegestuurd krijgen, en de inlichtingen die ik nog gevraagd heb …misschien ne sticker en ne postzegel nog erbij.:slight_smile:

Ik ben even verliefd geweest op de avenger 2 gmt. Dit omdat hij wel het smoel heeft met zijn 43mm, maar tegelijkertijd ook mooi dun is! Het is niet doorgegaan omdat ik het vel niet over de oren wilde trekken van de AD. De AD wilde dat wel bij mij :slight_smile:

Sounds familiar?

Na heel veel geduld en zoeken her en der op Internet ben ik dan naar de Breitling dealer gegaan, en heb ik me de 2 exemplaren laten voorleggen.
uiteindelijk vond ik de Avenger II toch maar klein, in vergelijking met de Super Avenger II, en ook omdat ik mijn Raymond Weil aan had. Qua afmetingen zag ik dus geen enkel probleem. Het is een pracht van een uurwerk. De cijfers in stencil, ook op de lunette, de afwerking,alles perfekt. De wijzerplaat volcano-black, professional III-bracelet in staal. Diameter 48 mm en hoogte 17,75 mm. Het gewicht met band is 242 gram.
Ik heb hem om van 24 dec en hij blijft gelijk lopen met de juiste tijd…dat kom je niet al te vaak tegen…eerlijk…het is nu 28 dec 20.00uur, en heb nog niet 1 keer moeten vooruitzetten of stoppen voor gelijkzetten met juiste tijd.
Nu zou ik graag enkele foto’s plaatsen, maar dat lukt me niet.
Kan iemand uitleggen hoe dat nu moet hier…? (dan kan ik nog vele andere dingen plaatsen van uurwerken)…

Foto plaatsen: kijk in de FAQ:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

So what…heb het doorgelezen.
Ga dit zo snel mogelijk in orde maken .
En dan foto’s…
dank grootmokum.

ley Schreef:

Na heel veel geduld en zoeken her en der op
Internet ben ik dan naar de Breitling dealer
gegaan, en heb ik me de 2 exemplaren laten
voorleggen.
uiteindelijk vond ik de Avenger II toch maar
klein, in vergelijking met de Super Avenger II, en
ook omdat ik mijn Raymond Weil aan had. Qua
afmetingen zag ik dus geen enkel probleem. Het is
een pracht van een uurwerk. De cijfers in stencil,
ook op de lunette, de afwerking,alles perfekt. De
wijzerplaat volcano-black, professional
III-bracelet in staal. Diameter 48 mm en hoogte
17,75 mm. Het gewicht met band is 242 gram.
Ik heb hem om van 24 dec en hij blijft gelijk
lopen met de juiste tijd…dat kom je niet al te
vaak tegen…eerlijk…het is nu 28 dec 20.00uur,
en heb nog niet 1 keer moeten vooruitzetten of
stoppen voor gelijkzetten met juiste tijd.
Nu zou ik graag enkele foto’s plaatsen, maar dat
lukt me niet.
Kan iemand uitleggen hoe dat nu moet hier…? (dan
kan ik nog vele andere dingen plaatsen van
uurwerken)…

Proficiat! Ben benieuwd naar je plaatjes.