Breitling Avenger II GMT origineel?

Beste allemaal,

Een tijd terug heb ik een Breitling Avenger II GMT overgenomen, hier zit nagenoeg alles bij: doos, omdoos, verzenddoos, COSC-Certificaat (met overeenkomstig serienummer), factuur, extra schakels.

Omdat (zoals jullie misschien weten) ik opzoek ben naar een Breitling Chronomat Airborne 41, en hiervoor wat budget wil vrij maken heb ik mijn Avenger II te koop gezet, (en verkocht…) Maaaaar… nu geeft de koper aan dat zijn juwelier aan geeft dat dit een replica is, dit gebaseerd op een afwijkende kroon.

Zelf ben ik geen dusdanige kenner dat ik hier een oordeel over durf te velen. Ik wil komende week sowieso even langs de plaatselijke juwelier gaan om hier volledig uitsluitsel over te geven.

Wat denken jullie: een originele Breitling Avenger II GMT (met een vervangen kroon van de Colt oid) OF een replica…

Ik ben benieuwd.

Uploaden: 4FE2A168-BE1C-4489-AA5B-F5B80F5DA4DF.jpeg…

1 like

Ziet er me echt uit, buiten de kroon (zoals geweten).
Wat was de ruil waarde als ik mag vragen? Want zou niet meer dan 2100€ schatten door de kroon (en de onbekende reden waarom)

Mijn ter vergelijk:

4 likes

Ik zou niet afgaan op wat een potentiële koper zegt, maar inderdaad zelf bij een Breitling AD binnenstappen voor een beoordeling. Ik zie als ex bezitter van een Avenger (behalve de kroon, die lijkt incorrect) niet direct punten dat het een replica is, maar dat kan een Breitling dealer bevestigen.

1 like

Deze man heeft wss gewoon spijt.

1 like

Bij de hele goede namaak ontbreken over het algemeen de juiste papieren dus ik zou deze als echt durven aanmerken. Ook omdat dergelijke kwaliteit namaak gewoon een juiste kroon heeft.
De kroon is een zwakke schakel bij de (Super) Avengers. Deze is duidelijk vervangen maar de vraag is door wie en door wat.
De vorige eigenaar kan hier wellicht opheldering geven?
Naar een AD is een optie maar zelf even checken kan ook denk ik (papieren goed doornemen, kast openen en uurwerk/rotor checken)

5 likes

Misschien ben ik wat korter door de bocht dan andere verkopers, maar in dit geval zou ik toch zeggen “gekocht is gekocht”.

Jij had en hebt totaal geen reden om aan te nemen dat hij niet origineel zou zijn, sterker nog; hij is naar alle waarschijnlijkheid origineel. Dat de kroon vervangen is kan een blinde zien. En nu moet jij aantonen dat hij wél origineel is?

Het is superaardig en net van je hoor, maar dat hoef je helemaal niet te doen.

Lijkt me aardig echt.
Maar als het om de kroon gaat plaats dan even close ups van de kroon dan plaats ik er ook een paar van de mijne (nieuw bij van Baal gekocht).
Radiaal op de bezel staan ook ieniemienie B tjes geloof ik. Dat lijkt me ook wel iets wat op replica misschien niet zit.

Nog een paar close up foto’s (fotograferen is echt niet mijn ding zoals jullie zien…:joy:)

1 like

De kroon die gebruikt is die is waarschijnlijk van een ander type. De originele kroon is geribbeld. Hier een foto van mijn ex.


Lijkt dat er een kroon van een Colt geplaatst is.

1 like

ik bied 600 :sweat_smile:

edit, die kroon lijkt wel op deze
ZB_HRes_CMYK

1 like

Lijkt idd wel op een kroon van de Colt.

Het horloge is the real deal. Over de band kan ik niets zinnigs zeggen aangezien ik die niet heb.
Die kroon… dat is wel apart natuurlijk.

Gekocht is gekocht, maar je moet ook begrijpen dat de koper hier wel twijfels heeft gekregen door de vaststelling van zijn juwelier, en waarschijnlijk is alleen de kroon vervangen om welke reden dan ook. Maar de koper voelt met die uitspraken van zijn juwelier zich hier niet gelukkig mee, dat moet jij ook wel begrijpen. Het enige wat je kunt doen is met de koper en de horloge naar een Breitling AD gaan en op echtheid laten controleren, want die koper denkt dat jij hem een replica hebt verkocht

2 likes

Hier lijkt de juiste kroon nog wel aanwezig te zijn, als dit tenminste hetzelfde horloge is?:

18 likes

:face_with_raised_eyebrow::scream:

5 likes

Potver. Waarschijnlijk kan ik straks mijn strip gaan aanpassen. :face_with_symbols_over_mouth:

Heel scherp btw!! :ok_hand:

8 likes

tenor (2)

8 likes

Toch nog vuurwerk. Kom maar op met de drama.

@kevindb ALLES(!) wil ik weten graag

7 likes

3 likes

Zo, scherp! Heeft iemand een bak popcorn?

5 likes