Een Breitling AVENGER only topic mag natuurlijk niet ontbreken …
Echt history heeft het NOG niet, met het eerste model in 2001 maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van tijd .
THE STORY
Built for jet pilots, the Avenger is designed to take on the toughest cockpits and keep coming back for more. But you don’t need air force credentials to appreciate its bold design (gelukkig maar )
Als je aan een Avenger denkt … komt natuurlijk snel dit plaatje naar boven.
Stoer , sterk en onverwoestbaar … dat is ook precies zoals de Breitling Avenger serie altijd bij mij is overgekomen.
De Avenger Seawolf chrono … werd een icoon nadat het goed zichtbaar gedragen werd door Leonardo di Caprio in de classic film “Blood Diamonds”

Deze chrono versie heeft vaak op mijn lijstje gestaan maar is er nooit van gekomen, wel de gele non-chrono eerst zoals de foto met professional I en de tweede x met professional II band.
Ik blijf ze super vet vinden maar vooral zomer horloges, door de hoogte > 18mm en met scherpe ruiters op de lunette zijn het boord slopers van je jas .
En ook niet handig als je eerst je horloge af moet doen als je bijv een trui of vest wilt wisselen omdat je anders achter je horloge blijft hangen.
Ze gingen er nog even goed overheen , in de tijd dat je je kleine Rolex Submariner met rammelband verkocht om ook een stoere robuuste overwoestbare Breitling te kopen kwam de SUPER AVENGER

48mm en staal ipv titanium … het wordt tegenwoordig zelfs al een moordwapen genoemd, zo’n blok staal om de pols.
Daarna zijn er vele modellen en varianten uitgebracht… voor mij blijven de eerste Avenger Seawolf chrono en non-chrono in 44mm de echte classic hoe mooi en misschien ook beter ? hun opvolgers ook mogen zijn.
Maar ook Breitling gaat met z’n tijd mee, de laatst uitgekomen avenger is naar mijn weten de kleinste tot nu toe 42mm, plat 12.1mm en zeer mooi afgewerkt met de extra inkeping / lijn over de zijkant van de kast die mooi doorloopt over de lugs.
Ze zijn ook gedaald in de hiërarchie , je had altijd : Colt - SuperOcean - Avenger …
Colt bestaat niet meer, en kwa prijs en aantal modellen staat de SuperOcean tegenwoordig boven de Avenger.
Niet dat dat uitmaakt … wat zeker gebleven is dat ze nog altijd “Stoer , sterk en onverwoestbaar …” zijn alleen in een bescheidener modern jasje .
Ps: meeste foto’s zijn geleend van het net , behalve de laatste twee
De intro is klaar laat de foto’s maar komen