Breitling Avenger Seawolf II

Ik heb héééél veel interesse gekregen in een Breitling Avenger Seawolf maar ik zit met een vraag…

Het caliber hiervan is een Breitling 17 , maar bij nader onderzoek kom ik te weten dat de basis een ETA 2824-2 is…

Aangezien het een horloge is van + 3500 euro (met stalen band) wil ik nu toch wel eens weten WAT er aan de basis van deze ETA 2824-2 is veranderd.

Want een klokje met een ETA 2824-2 kan je al kopen vanaf 350 euro…???

Bij mijn weten zijn er verschillende klassen bij dit welbekende uurwerk.
Zo heb je een ‘instap’ 2824-2 en een zogenaamd ‘top grade’ 2824-2 uurwerk. Het verschil zit in afstelling, nauwkeurigheid etc.

Mijn Tudor Pelagos (ook ongeveer in dezelfde prijscategorie als de Seawolf) heeft ook een 2824-2. Wel een topgrade variant met wat adjustments:

Uiterst betrouwbaar (loopt binnen de Chronometer norm) maar niet echt spannend/bijzonder voor degene die van complexe inhouse-movements houden.

Ik gok dat Breitling een behoorlijke topgrade versie van de 2824-2 gebruikt.

Ook in Top uitvoering kost dit uurwerk niet veel. Je betaalt voor het COSC certificaat en heel veel voor de naam Breitling, wat niet wegneemt dat ik ze ook mooi vind.

Groet Bert

Bert928GT Schreef:

Ook in Top uitvoering kost dit uurwerk niet veel.
Je betaalt voor het COSC certificaat en heel veel
voor de naam Breitling, wat niet wegneemt dat ik
ze ook mooi vind.

Groet Bert

ik weet ook niet wat de verschillen zijn. maar n cosc certificering kost enkele tientjes en geen honderden of duizenden euro’s (afgezien v logistiek en montage).

vergeet echter niet dat n deel vd waarde ook zit in die blauwe vliegtuigjes en die superman met raket op zn rug :wink:

aan de andere kant vind ik n bekend uurwerk ook wel n prettig idee, dat elke horlogemaker wel bekend mee is. misschien dat er andere bruggen voor zijn gemaakt, zoals op sommige 6497 of andere balansspiralen, maar in basis komen ze overeen.

Alvast bedankt voor de eigen visies tot dusver…

De besproken klok blijft een mooi stuk , zeker met de gele wijzerplaat (naar mijn zin).

Toch twijfel ik om er de nodige + 3500 euro voor neer te leggen , trouwens er komen zo nu en dan nog hele mooie klokjes voorbij…

idd je zegt het juist , ik zal het toch overwegen om “iets” meer te betalen en hierdoor een manufacture horloge te kunnen bemachtigen…

-dvh- Schreef:

Sowieso een lastige prijsklasse.
Voor 1000,- meer zit je in de manufacture-klasse.

Maar dat is dan gelijk weer 1000 meer :slight_smile:
Horloges met een eta van 1500 - 2000 zijn nog net
goed te praten. Daarboven wordt het prijsverschil
tussen eta en manufacture te klein en maakt het de
keuze wat lastiger :slight_smile:

Maar als je een manufactuur moet laten servicen kan dat niet zo maar “overal” terwijl je een Breitling met ETA-werk gerust naar een (goede!!!) horlogemaker mag dragen :wink:

COSC-certificering kost ongeveer 100 euro. De rest van het prijsverschil is dus de prijs die je voor de blingwaarde van het merk betaalt. Overigens zijn er heel veel leuke horloges die ik met minstens even veel plezier zou kunnen dragen en waarbij je voldoende over houdt om nog een aardig horloge van aan te kunnen schaffen.

En vergeet ook niet de super-comfortabele en degelijke titanium of stalen banden (tu)

idd dat is hem :~

Ik heb zelf de Seawolf in het staal. Soms twijfel ik erover om hem te verkopen, aangezien ik steeds dunner aan het worden ben (en mijn polsen dus ook), maar dan realiseer ik me weer hoe ongelofelijk blij ik met het horloge ben. Een beest van een klok, maar man oh man wat draagt hij prettig. Ik vind de kwaliteit voor het geld echt super.

Heb er ook meerdere (Breitling) banden voor, dus kan lekker afwisselen. Niet goedkoop inderdaad, maar goed, dat is deze hobby sowieso niet (tenzij je jezelf wilt beperken).

JTrapman Schreef:

Ik heb zelf de Seawolf in het staal. Soms twijfel
ik erover om hem te verkopen, aangezien ik steeds
dunner aan het worden ben (en mijn polsen dus
ook), maar dan realiseer ik me weer hoe
ongelofelijk blij ik met het horloge ben. Een
beest van een klok, maar man oh man wat draagt hij
prettig. Ik vind de kwaliteit voor het geld echt
super.

http://i254.photobucket.com/albums/hh106/xpcartman
xp/bdd530dfc2d7fac5a90ab71e1e77e5f5_zps1a53a5ad.jp
g

http://i254.photobucket.com/albums/hh106/xpcartman
xp/IMG_20130613_172535_zpse20aa564.jpg

http://i254.photobucket.com/albums/hh106/xpcartman
xp/IMG_20130618_125804_zps6dc0d37e.jpg

Heb er ook meerdere (Breitling) banden voor, dus
kan lekker afwisselen. Niet goedkoop inderdaad,
maar goed, dat is deze hobby sowieso niet (tenzij
je jezelf wilt beperken).

och, ook met n minder fors budget en met wat flipperen kun je imho best vette klatsers dragen. die hele waslijst v ericpp vind ik ook erg gaaf, van halios, magrette, steinharts (triton is ook n behoorlijke klatser ve klok), promethius, etc.

Marc-B1 Schreef:

En vergeet ook niet de super-comfortabele en
degelijke titanium of stalen banden (tu)

Rubber draagt ook fijn hoor.

Overigens vind ik persoonlijk de gele stalen Seawolf wel een stuk mooier dan de gele Seawolf II.

Het scheelt wel iets dat ik de mijne als z.g.a.n. tweedehandsje heb gekocht.


marnix.moed Schreef:

och, ook met n minder fors budget en met wat
flipperen kun je imho best vette klatsers dragen.
die hele waslijst v ericpp vind ik ook erg gaaf,
van halios, magrette, steinharts (triton is ook n
behoorlijke klatser ve klok), promethius, etc.

Dat hoor je me ook niet zeggen :wink: Met het beperken bedoelde ik de financiële lat opleggen. De horloges van Eric zijn ook erg tof, en beschouw ik ook niet als horloges van het lage segment of wat dan ook. Heb meerdere van die horloges zelf ook gehad.

JTrapman Schreef:

marnix.moed Schreef:


och, ook met n minder fors budget en met wat
flipperen kun je imho best vette klatsers
dragen.
die hele waslijst v ericpp vind ik ook erg
gaaf,
van halios, magrette, steinharts (triton is ook
n
behoorlijke klatser ve klok), promethius, etc.

Dat hoor je me ook niet zeggen :wink: Met het beperken
bedoelde ik de financiële lat opleggen. De
horloges van Eric zijn ook erg tof, en beschouw ik
ook niet als horloges van het lage segment of wat
dan ook. Heb meerdere van die horloges zelf ook
gehad.

Okay! :)-D