Ik ben aan het zoeken naar een B1 of is het B-1? wat al jaren geleden mijn obsessie was, maar nooit gekocht en weggedrukt door een hele serie horloges de afgelopen jaren. Maar hij is terug op m’n netvlies en ben weer in de markt.
Ik volg dit model al wel een tijdje en lees ook veel over de elektronische problemen en het niet meer voorradig zijn van nieuwe onderdelen bij Breitling.
Er zijn 2 kalibers, de 68 en vanaf 2005 de 78 en van wat ik begrepen heb is de 68 het ‘probleemgeval’.
De 78 is een superquartz en is als kaliber 79 gebruikt in de Aerospace Evo.
Is de 78 betrouwbaar en niet de storingen van de 68?
En is de 78 nog wél te servicen bijv. omdat het uurwerk ook in de Aerospace Evo zit met een aanpassing denk ik.
En zijn er verder ervaringen van gebruikers, want dat vind ik over het algemeen eigenlijk de beste raadgever.
Alvast dank voor de bijdragen!
En mocht iemand een mooi exemplaar te koop zien of weten dan zijn tips welkom.
Hoi,
Ik had reeds drie B-one’s, en ik had er nooit problemen mee.
Is een supergoed caliber, maar nogal ingewikkeld op tijd te zetten na een batterijwissel.
Ik bezit een (zeldzame) met donkergrijze wijzerplaat.
mvg
Luc
Ik heb er ook 3 gehad: de zwarte, de grijze en de blauwe. Nooit enig probleem gehad. Instellen is inderdaad effe nadenken, maar er bestaan genoeg tutorials op het internet.
Ik heb nog een blauwe ( mét UTC ) en een grijze.
Heb er bij BreitlingNL destijds tientallen geserviced. Maar dan echt all the way, en dan blijken het zeer complexe horloges waar iets van 11 pakkingen in zitten. Het turbine-vormige deksel is trouwens een ongelooflijke ranzigheid-collector.
Hmmm, had het topic beter niet kunnen starten. Een mede forummer heeft een afspraak morgenochtend om die van Ten2two te bekijken.
Net even gebeld met Jaap en door kleine miscommunicatie was hem niet duidelijk om had voor mij te reserveren.
Ik heb de B-1, B-1 SQ en Airwolf SQ gehad in de afgelopen jaren. Nog een nooit een probleem met uurwerken of de pinion overdrive van de B-1’s gehad. Of de turbine-deksel comfortabel zit daar zijn de meningen wel verdeeld over (mijn conclusie: uniek maar niet altijd comformtabel). Zeker is wel dat (zoals @PeterLC aangeeft ) de turbo-fan heerlijke smerigheid verzamelt