Breitling B55

En alles wat die B55 kan, kan je iPhone toch ook ?
Ik zie echt de meerwaarde niet in…
Alleen het synchroniseren met de juiste tijd misschien…

Best een gaaf horloge, leuke kleurstelling ook, maar ben het eens met o.a. Marc B1, en dan die prijs, maar los van dat, jullie weten inmiddels misschien van mijn aangeboren afkeer m.b.t. afgekapte cijfers en ontwerpers die zomaar subdials boren in een wijzerplaat, nou dit hier dan, waarom in hemelsnaam een icoontje gebruiken dat erg lijkt op het internationale symbool voor WiFi terwijl het hier om bluetooth gaat, what the hell is wrong with those people!..zooo, ik heb gezegd:-)

Dat is dan ook werkelijk het enige, ze hadden beter kunnen investeren in een zendergestuurd uurwerk…

En al die zwarte horlogekasten…zucht…lelijk, ech…! en vlekkenmagneten…:sunglasses:
En dan dat blauwe smurfenbandje…pfff…

Dan vind ik een ICE watch nog 10 keer mooier ! Daar past het ten minste bij.
( En het is een Belgisch produkt :wink:

Prachtig!
Leuk toch, dat smaken zo verschillen (-:
Jur

Ach ja, wat zal ik ervan zeggen.
Wellicht probeert Breitling mee te liften op de huidige hype van smartwatches en probeert het daarmee een nieuwe doelgroep aan te spreken. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een smartwatch en hoe cool is het als je die dan ook nog kunt gebruiken voor het uitlezen/programmeren? van je favoriete horloge?! :wink:

Aan de andere kant slaan ze wellicht volledig de plank mis en moeten ze gewoon trouw blijven aan hun roots? Een zelfde discussie is op dit moment gaande bij de fanbase van IWC op het WUS forum, waar IWC naar de mening van de fans ook een te commerciele weg is ingeslagen met een ruim scala aan nieuwe modellen en limited editions…

Ik weet niet of het je opgevallen is, maar de nieuwe B55 blauwe band heeft een zwarte zijkant, Breitling is dus ook op materiaalgebied aan het experimenteren. Ik heb dit enige tijd al gezien aan een prototype Emergency 2 horloge met Carbon kast die de president van Breitling droeg…

Zie hier:

Je kunt inderdaad blijven discussiëren of Breitling de goede weg is ingeslagen, maar één ding is zeker…

Breitling krijgt een 10 voor de moeite! (tu)
Wat voor cijfer ze krijgen voor de uitvoering, laat ik aan een ieder zelf over :smiley:

Bedankt voor de reacties allemaal! (tu)

Groet,
Ronald

Kleine correctie…ik bedoelde natuurlijk smartphone ipv smartwatch :slight_smile:

Tja, ik denk dat ze voelen dat ze mee moeten met de meute, maar de Zwitserse horloge industrie zal ook wel het wifi-gebeuren overleven, net zoals ze de opkomst van de quartz overleefden.
De schrik zal er misschien nog wat inzitten ?

Marc-B1 Schreef:

Sinds de B1 is het bergaf gegaan.
Blij dat ik er een nestje van heb :smiley:

http://i216.photobucket.com/albums/cc285/Marc-B1/A
%20-%20WATCHES/BREITLING%20W/BREITLING%20B1/B1%20B
LUE/AC-B1-01.jpg

Blauwe wijzerplaat met twee 'zwarte vlakken"? Ik dacht dat je dat lelijk vond…

Dit horloge zal toch wel weer zijn weg vinden in de wereld van de piloten zoals verschillende eerdere modellen. Qua functionaliteit is Breitling steeds voorloper geweest in de vliegerij. Ben zelf piloot geweest en ik weet dat Breitling nog steeds erg gegeerd wordt in de vliegerij.
Persoonlijk vind ik het horloge in de lijn liggen van wat je van Breitling kan verwachten en heb ik er geen moeite mee. Vind het in elk geval veel beter dan andere recente modellen.