Breitling bandenvraag

Ik ben sinds kort de uitermate trotse eigenaar van een Breitling Windrider Shadow Flyback. De band die er op zit is helaas aftermarket, geen gek ding maar ik wil toch iets anders.

Ik was in de veronderstelling dat het een lugwidth 20mm was maar dat bleek niet te kloppen, het is namelijk maar 19mm. Nu ben ik aan het kijken voor een 19mm metalen band maar dat valt nog niet mee. Ik heb uitgevonden dat de 409a, 340a, 120a zouden moeten passen.

409A (dit is de originele)

340A

120A (Rouleaux)

Zijn er misschien nog meer banden die zouden moeten passen of passend te maken zijn(andere endlinks wellicht)?

Ik zou persoonlijk een zwarte lederen band wel mooi bij deze klok vinden staan.
Sorry, geen tips voor een metalen.

Ook geen nuttige tips.

Maar ik zou ten alle tijden óf de originele stalen óf een aftermarket leren band dragen.

Mooie klok!

JSZ Schreef:

Ook geen nuttige tips.

Maar ik zou ten alle tijden óf de originele stalen
óf een aftermarket leren band dragen.

Mooie klok!

+1!

Groeten.

Noel.

JSZ Schreef:

Maar ik zou ten alle tijden óf de originele stalen
óf een aftermarket leren band dragen.

Waarom geen originele leren Breitling band?

Waren die slechter of bestaan die niet meer in deze maat?

Ik heb er een tijdje geleden bij Van Zeeland even een zwarte rubberen band op gehad (ik was in de veronderstelling dat het een 20mm lug width was en rubber past dan blijkbaar ook nog).

Dat ziet er ook super uit, maar ik wil toch even kijken of ik hem op metaal kan krijgen maar die 409A is tweedehands praktisch niet te vinden(of net zo duur als de oorspronkelijke nieuwprijs). Vandaar mijn vraag over alternatieve banden…

Ik vind hem persoonlijk prachtig op leer, zoals wordt gezegd zwart of de kleur die je er nu op hebt zitten. Ook prachtig in mijn ogen…
Staal vind ik in dit geval wat minder mooi, maar dat is mijn mening…
Rubber staat ook wel leuk, maar ik vind het persoonlijk niet zo bij zo een Breitling passen, rubber is in mijn ogen meer iets voor duikers e.d.

Verder heb ik dus geen tips voor je. Helaas…