Breitling Bentley

Deze is nu toch echt een beetje te groot, zeker met mijn caliber van armen.
Een Breitling Bentley met 51mm doormeter. Mijn Navytimer van 41mm is ruim voldoende. Natuurlijk ieder zijn smaak maar toch niet voor mij.

Een paar foto’s ter verduidelijking.


Met het mooie caliber ETA 2892A2 maar met een vergootte chronograafmodule. Heeft een schommelingsgetal van 28800 /per uur.


Isz een speciale editie omdat het een 30 seconden chronograaf is, maw. een secondenwijzer doet normaal op een omwenteling 60 seconden , deze dus 30 sec of twee omwentelingen. Heeft als voordeel dat de afleesschaal veel groter en preciezer is.



De rand of bezel vind ik maar niets, die karteling kon anders, heeft voor mij een “bling-bling” effect.

Wat is jullie gedacht ? niet alleen de grootte, maar ook het model, het systeem 30 seconden, enz.
Laat maar komen die reactie’s.

Freddy

Toen hij net uit was, was ik er zeer van gecharmeerd, maar na hem een aantal keer om te hebben gehad is mijn mening veranderd.

De bezel vind ik ook niets, die van de ‘Le Mans’ uitvoering vind ik al veel mooier. Ook is de uitstraling nogal vierkant.

De afmeting past mij wel goed, mijn polsen zijn dan ook nogal groot.

Zo’n 30 seconden chrongraaf is leuk, dat zit op meer Breitlings. De inzet van de band aan de kast vind ik wel weer een misser, die had gewoon mooi aan moeten sluiten.

Technisch vind ik hem geweldig, vooral dat dubbel rondgaan van de sekondenwijzer. Uiteraard is de techniek van de auto waar dit horloge aan ontleend is ook geweldig.

Optisch ben ik niet zo gecharmeerd van, niet alleen deze, maar breitling in het algemeen omdat het over het algemeen nogal een hoog bling gehalte heeft.
Gelukkig is over smaak niet te twisten :D:D

51 mm doorsnede is ook niet echt een comfortabele maat. Uit eigen ervaring weet ik dat het bij ong. 45 mm wel bereikt is. En ik heb toch niet echt een kleine pols
Vroeger ging ik voor groot, groter, grootst…maar dat is zuiver optisch, echt prettig is het vaak niet.

BTw deze staan op marktplaats aangeboden… met batterijtje…

Lucien, een Navy vind ik geen blinghorloge, is voor mij volledig functioneel.
Heb bij dat horloge veel herinneringen aan mijn rekenlatje van vroeger.

Hallo Freddy,

Ik zie dat je ook zo’n mooie navitimer band erbij hebt. Sinds gisteren heb ik ook zo’n mooie band, maar ben er nog niet uit hoe je hem moet inkorten. Heb jij nog tips?

De schakel aan de sluiting heeft aan allebei de kanten een schroef. Deze wil ik laten zitten, maar het eerst volgende schakel heeft aan 1 kant een schroef en aan de andere kant een stompe kant. Als ik de schroef eruit haal, blijft de rest van de pin erin zitten. Moet ik die eruit persen?
Alvast bedankt.

Ja weet dat ik ook naar de juwelier kan gaan :wink:

Hallo Mark,
Schroef losschroeven en die stompe kant zoals je omschrijfd, is een buisje dat je moet doordrukken. Kan soms wat vastzitten door vuil. Ik reinig de band altijd met de ultrason en dan komt hij gemakkelijk los. Als je dat buisje doordrukt, moet je wel zien dat je de schroefdraad waar je schroef in moet , niet beschadigt wordt. Kan je doen met bv. een houten stokje, een cocktailprikker.
Zit er iets werkelijk zeer vast, fijne olie tussen de schakels laten lopen, dat help soms ook. De schroeven kunnen ook met locktide vast gezet zijn, is een “soort” lijm om te verhinderen dat de schroef zelf loskomt.
Heb je aan de onderkant ook een schroef, moet je met twee schroevendraaiers werken, vraagt wel een beetje handigheid ofwel moet je de onderste schroevendraaier ergens inklemmen, zogezegd een derde hand.

Freddy

Hallo Freddy,

Bedankt zo moet het lukken. Ik vermoede al dat ik die met de stompe kant eruit moest drukken. Probeerde het eerst met een speld, maar die boog al snel om. Die was dun genoeg om het schroefdraad niet te beschadigen. Had alleen nog niet aan een cocktailprikker gedacht, dus die ga ik proberen.
Band is nieuw dus vuil kan ik niet voorstellen, maar locktide wel. Weet niet of dat standaard is bij Breitling om locktide te gebruiken.
Zodra het gelukt is, zal ik foto’s plaatsen bij nieuwe aanwinsten.

Nou, ik ben benieuw hoe hij eruit ziet Mark…

LOL

Helaas Jürgen, hij ziet er NIET uit!!!
.
.
.
.
.
.
Al die vette vingers :wink:

Freddy, je hebt helemaal gelijk. Excuses :D:D
De navitimer is inderdaad een Breitling die hier nog een keertje mag intrekken.