Enige tijd geleden heb ik (via HF) een Breitling Navitimer 38 overgenomen en ben er nog altijd zeer tevreden over. Echter…nu viel mij laatst de ‘afstand’ op tussen wijzerplaat en bezel op verschillende plekken.
Op de foto heb ik proberen aan te geven ‘wat ik zie’…namelijk (schuin) bovenin is meer ruimte tussen bezel en wijzerplaat dan (schuin)onderin.
Mijn vraag; hoort dit / is het acceptabel of heb ik een goede reden om S&C te benaderen voor garantie/reparatie?!
Hoort natuurlijk over de gehele omtrek hetzelfde te zijn. Als je je eraan ergert zal je dat blijven doen en daar is het horloge te duur voor. Teruggaan dus.
Ik snap dat het kiezen is als ie effectief als meetinstrument wordt gebruikt (betwijfel ik), en zelfs dan moet ie gaan beslissen - nu staat 'ie ertussen .
Het ziet er toch allemaal net iets strakker uit als alles netjes staat uitgelijnd (foto van hun site)
Toch zie je hier ook verschil in afstand van de schijven als je bv bij 55 kijkt of 12
Onderaan helemaal
Maar kan ook door de foto komen,je kijkt er immers niet recht op
Zeker, maar er lijkt nergens contact tussen de streepjes op de wijzerplaat en de bezelring. Bij TS lijkt dit wel het geval. Eender hoe mogen we toch vaststellen dat de uitlijning op meerdere vlakken wel mag worden bijgestuurd, mede gezien de kostprijs van het horloge mag het toch wel “af” zijn. Ik vermoed dat ze er bij S&C ook zo over zullen denken.
Ik ben wel benieuwd hoe je dit zou moeten oplossen want de positie van de binnenring lijkt me vast te liggen en de wijzerplaat is dat sowieso. Dit is niet iets wat je kunt stellen dus ik vraag me af hoe dit opgelost zou kunnen worden.
Dank voor jullie antwoorden/opmerkingen en meningen wordt zeer gewaardeerd.
Als ik van recht bovenaf op het horloge kijk lijkt het minder ‘heftig’ dan vanaf de schuine hoek die voor de foto is gemaakt. Het stoort mij ook niet direct…maar viel me wel dusdanig op dat ik benieuwd werd naar de opinies.
Ik zal binnenkort eens contact met S&C opnemen, kijken wat zij er over te zeggen hebben.
Je hebt kans dat het binnen de marges valt van wat qua afwijking mag, maar vragen staat altijd vrij bij de AD
Ff een foto van mijn ex horloge waarbij je kunt zien dat de ruimte tussen de bezel en blauwe markers enigszins verschilt van elkaar … (zie bijv verschil tussen 12u positie en 6u positie)