Je koopt een leuke ouwe Breitling chronomat b13048 uit disco tijden en komt er naar goed bestuderen achter dat je het lume puntje op de bezel tab van de 12/24 uur mist.
Nou dan gaan we even bellen met de importeur (dacht ik). Een vriendelijk doch goed geïnstrueerde dame wist me te vertellen dat de klok moest gebracht worden voor een service beurt en dan kon dit ook gerepareerd worden.
Los niet te koop. (gelijk een leuk discussie puntje of ze dit wel of niet zouden moeten doen bij een horloge van 30 jaar oud)
Dan maar het www op en daar werd ik ook niet vrolijk van want of je koopt een gebruikte 18k tab van €180 of je zoekt verder.
Iemand enig idee of je zoiets überhaupt nog kan kopen als onderdeel ergens. Het gaat dus om het lume puntje/market in de tab. (Zie foto’s)
Ze zullen nieuw alleen de volledige rider verkopen en niet enkel het lume bolletje.
Dit kon ik overigens los bij Breitling bestellen, zonder gehele servicebeurt. Zal niet veel goedkoper zijn dan 180, maar denk ook niet heeel veel duurder.
Ik snap dat het zuur is als alleen het bolletje mist. Heb je het schroefje waarmee de rider vastzit aan de bezel wel nog? Anders zou je die alsnog moeten kopen.
Zit als ik het goed zie een glaasje in de Ryder, van de onderkant wat lume aanbrengen en laten drogen en dan de Ryder weer terug plaatsen misschien een optie?