Breitling cadeau gekregen.

Beste vrienden van het horlogeforum.
Mijn broer is 8 jaar geleden als stagiair binnen gekomen bij een ondernemer. Hij heeft in die 8 jaar aan de zijde gestaan van deze man, en heeft hem goed geholpen met het opzetten van een succesvol bedrijf.

Mijn broer heeft ook een passie voor horloges maar heeft nooit echt het geld gehad iets moois te kopen. Zijn “baas” is ondertussen flink geld gaan verdienen en kocht dingen als volgouden GMT’s, Day-dates en Speedmasters aan de lopende band, telkens aan hem laten zien wat hij nu weer had gekocht. Ondertussen had mijn broer het ook niet makkelijk met mij. Ik als klein broertje heb hard gewerkt, en horloges zijn mijn grootste hobby. Maarliefst 10 vintage datejusts, speedmaster, explorer, blackbay58, submariner, air-king en day-date. Ik had de flipperitus te pakken en kocht/verkocht aan de lopende band horloges. Deze zijn allemaal langs langs mijn broer gegaan. Ik liet het hem als eerste zien als ik weer iets nieuws had. Op een gegeven moment werd mijn moeder zelfs besmet met het horlogevirus, en besloot tot aanschaf van een datejust met diamanten op de plaat.

Mijn broer ontwikkelde tussen al dit horloge-geweld zijn eigen smaak, en er kwam voor hem een ultiem droomhorloge naar boven. Een breitling navitimer op leer met wit/zilveren plaat, liefst vintage. Niet helemaal mijn smaak, maar dit was iets waar hij het ruim een jaar over heeft gehad en voor aan het sparen was. Nu met kerst heeft zijn baas dan goed uitgepakt, en heeft op Chrono24 een vintage Navitimer gekocht met zilveren plaat. Hij heeft de reactie van mijn broer voor ons gefilmd en ik heb zelden iemand zo gelukkig zien worden van een oude breitling :wink:

Zie hier een foto van het horloge:

Nu weet ik dat zijn baas niet de grootste horlogekenner is, en vaak behoorlijk impulsief dingen aanschaft via chrono. Ik heb hem in het verleden ook wel eens betrapt op opgemaakte wijzerplaten bij datejusts. Of het aanschaffen van horloges die echt in verrotte conditie zijn. Ook bij dit horloge gingen bij mij de alarmbel af. De referentie is erg lastig te vinden maar ik geloof dat het gaat om een D130120. Als dit anders is, laat alsjeblieft weten, ik ben volledig nieuw met breitling en heb eigenlijk enkel kennis over vintage Rolex en Omega.

Als ik vergelijkbare referenties van Breitling zoek valt me iets op. Ik denk namelijk dat de wijzers op het horloge van mijn broer niet correct zijn.
Zie hier vergelijkingsmateriaal:
Breitling-Navitimer-D13020____8279_0

Beide horloges zijn exact hetzelfde maar met andere wijzers. Nu heb ik op Chrono24 voor mijn gevoel een juiste set wijzers gevonden, maar ben er niet zeker van. Weet iemand of deze goed zullen zijn voor dit horloge?Breitling Navitimer Cosmonaute
€ 99

Als laatste ben ik ook zoekende naar een 20mm breitling gesp/buckle voor de nieuwe leren band die ik voor hem ga aanschaffen. Ook hiervoor zoek ik hulp van de forumleden.

Hieronder de vragen waarvoor ik de hulp van dit forum inschakel.
1 Is het horloge correct?
2 Zijn de wijzers correct? En waar kan ik eventueel een correcte set krijgen?
3 Heeft iemand voor mij een 20mm Breitling gesp?

Ik zie de antwoorden graag tegemoet.
Gr Jasper

6 likes

Wijzers komen ook in deze configuratie voor, zoek maar op 81610

En weet iemand hoe ik zie uit welk jaar dit horloge komt?