Weet iemand of de Breitling Cadette ooit met deze cijfers geleverd is? Ik zie meestal de opgelegde wat strakkere cijfers.
Heb er verder geen verstand van, maar vind zelf vreemd dat de 8 deels op de subdial is geprint…
Ja hoor, er zijn enorm veel kleine variaties, ook binnen dezelfde referentie

De quality control is nu ook iets anders dan 80 jaar geleden
Haha daar heb je een goed punt, vooruit dan ![]()
Gewoon voor de leuk nog wat generatiegenootjes

Aerotel maar gemaakt door Breitling ref. 775
Dit is dezelfde referentie 789 in twee totaal verschillende uitvoeringen

Die 8 is inderdaad een kunstwerk

Toen beter dan nu?
Natuurlijk niet, veel meer handwerk en dus veel onnauwkeuriger. Je had gewoon minder autisten horlogeliefhebbers met hoge resolutie camera.
De mijne heeft dat dus vrijwel hetzelfde

We doen wel alsof al die luxe horloges totale perfectie zijn maar dat is gewoon niet zo, met deze als een leuk voorbeeld:
Dank allen, altijd weer mooi om te zien wat een enorme kennis hier gezamenlijk aanwezig is.![]()
Vind het mooi. Soort vossenstaart
Mooie Breitling! Ziet er goed uit hoor
Heel vet dit! Mooie klassieker!
Gaaf die two-tone indexen (links zwart, rechts bruin). Klopt het dat de 6 dus ook twee kleuren heeft, zoals de 12?
@HorloG je vergelijkt lettertype A met B. Die foto van de OP is echt overbelicht.
Hier een andere hoek van hetzelfde horloge, ik zou mijn vingers er niet aan branden zeg maar :
Het cursieve logo met Cadette en de schrijfwijze van met name de letter B van Breitling is zo typisch dat ik nog nooit een re-dial heb gezien die ĂĽberhaupt in de buurt komt. Maar goed, garanties bestaan niet, tenzij je er naast hebt gestaan toen het werd gemaakt.