Breitling Chronomat 13357 gepolijst kopen of niet?!

Beste alle,

Ik kan een zeer mooie (naar mijjn mening) Breitling Chronomat 13357 kopen uit het jaartal 2008.
Echter is het horloge wel gepolijst geweest (niet door Breitling zelf) dit wekte een beetje argwaan bij mij op.
Omdat ik eigenlijk een noob ben leek het mij handig om het hier even te plaatsen.
Zouden jullie het horloge alsnog kopen, de breitling ziet er voor de rest perfect uit!

Nog wat verdere info:

bj 2008
prijs ± €3000
Doos en papieren inbegrepen!

Zie foto: https://ibb.co/ffQwbL

Niet gehinderd door enige kennis, polijstwerk kun je denk ik zelf wel beoordelen op zo’n glimmerd. Je legt er 100 afbeeldingen naast van hetzelfde model en gaat per lug, per schakel, per kastlijn vergelijken.

Als die er voor jou perfect uit ziet, is dit geen probleem toch? En polijsten door een goede horlogemaker/niet-fabrikant is niet altijd slecht. Nico Rijsman en W&V heb ik mooi werk af zien leveren.

Is er iets bekend van het onderhoud, uit 2008 dus er kan iets duurs aankomen?

Bedankt voor je snelle reactie! Is het niet wat snel om na 10 jaar je horloge laten polijsten ?

Ik heb geen idee! is inderdaad een goede vraag om te stellen aan de verkoper.

Nouja, als je er elke dag mee door een grindbak zwemt… ik heb hier horloges uit 2017 gezien die wat mij betreft al wel een touch-up beurtje kunnen gebruiken.

Deze Chronomat staat op marktplaats. 1700 volgens mij. Houdt je aardig wat in je zak :thinking:

1 like

Scheelt een mm of 4, dat wel :wink:

1 like

Oh, haha. Het bekende rijtje staat er niet bij :joy:

3 likes

Bedoel je de kast omtrek ?

Yep, nou ja, meer de diameter.

Dat wordt dan een dag vanaf de zijlijn meelezen voor die meneer :sunglasses: