Beste forum leden,
Ik heb 3 maanden terug een Breitling chronomat gekocht bij een juwelier. Nu kwam ik er onlangs achter dat hij meer dan een minuut achterloopt per dag terwijl goed opgewonden is en om mijn pols heb. Ik heb net contact gehad met de juwelier en die vragen me om langs te komen zodat zij hem kunnen doormeten en zo nodig een service beurt kunnen geven.
Wat ik graag zou willen weten. Is dit met een service beurt op te lossen? Is dit niet heel erg veel voor een horloge van 3 jaar oud? Waar moet ik eventueel op letten?
Ik heb hier allemaal niet veel verstand van. En wil graag een beetje informatie inwinnen voordat ik bij de juwelier langs ga.
Klopt, er zit idd nog 2 jaar garantie op het horloge van breitling zelf en ik heb 1 jaar garantie van de juwelier. Dus kwa garantie moet alles wel goed komen. Maar ik wil me graag eerst informeren voor ik naar binnen loop.
Dan zou deze ook zoiezo na ongeveer 2 jaar voor een ‘gratis’ miniservice bij de AD zijn geweest?
Hoe dan ook… ik zou even bij een Breitling dealer binnen stappen.
1 minuut achter lopen hoort gewoon niet
Naar het Breitling Service Centrum er mee - oftewel de Breitling-dealer, dan komt-ie daar terecht. Dit is een pittig uurwerk, waarvoor slechts een paar horlogemakers (bij Breitling NL) gecertificeerd zijn. Doe dat vooral nu je nog garantie hebt!
Bedankt voor jullie antwoorden. De breitling dealer gaat het worden dus. Wat ik aangaf over het garantie boekje zonder aankoop datum. Wordt dat een probleem. Of is dat ergens met het serie nummer te achterhalen?
De Colt van mijn vrouw was ook toe aan groot onderhoud.
Via de dealer laten opsturen naar Breitling voor groot onderhoud.
Het resultaat is super! weer als nieuw!
(wel mijn vrouw dubbelblij gemaakt met een nieuwe rubberen band )