Breitling Chronomat 42 minute-track bezel indeling. Iemand enig idee?

Is dit wel een duikershorloge? Ik dacht dat ie voor piloten was ontworpen.

1 like

Ja dan nog, wil je nog steeds de eerste 30 minuten van je telring gemarkeerd hebben. Kan gewoon iets zijn waar iedereen overheen gekeken heeft, ook in Grenchen. Zoals de eerste foto van TS toont, kan een leek vermoeden dat-ie niet klopt - omdat er nu een soort visuele asymmetrie is. Maar die wel functioneel is.

1 like

Maandag meteen Breitling bellen, of stuur een bericht.

1 like

Da kan toch nie woar zijnā€¦

1 like

Het ontwerp zal beslist zijn zoals in de eerste foto. En wellicht heeft in Grenchen op produktie iemand aanvankelijk gedacht - ā€œhee, een fout. Maar goed dat ik het zie. Gaan we wijzigenā€. :upside_down_face:

Ja weet je, ik ben er op vrij onelegante wijze weggestuurd destijds - maar het blijft toch een merk waar ik me in dit soort situaties mede-verantwoordelijk voor voel.

1 like

Ik zou niet per se zeggen dat Breitling alle renders van haar eigen horloges verkeerd heeft geplaatst, zo staat dit horloge met bezel functies ook in het boek omschreven.

De bezel van de chronomat functioneert niet alleen als een duikersbezel, maar kan ook voor de luchtvaart of motorsport gebruikt worden. Een logische verklaring lijkt mij dat, bij gebruik van de bezel voor een ā€œcountdown,ā€ niet alleen de minuten voor het eindpunt gezien kan worden. Maar ook dat er eventueel gezien kan worden met hoeveel het doel van de countdown overschreden is, hoeveel minuten je te laat/over tijd bent in principe.

11 likes

OK, valt ook wat voor te zeggenā€¦ :thinking:

1 like

Wellicht dat ik er maandag even een belletje aan waag. Wellicht hebben ze gewoon een logische verklaring :grin:. Wel leuk dat er iets op gang gekomen is.

2 likes

Waarom hebben ze die minute-track niet gewoon doorgetrokken? Lijkt mij optisch ook mooier.

2 likes

Inderdaad :joy::v:t3:

1 like

Ik heb echt helemaal niets aan te dragen aan deze vraag maar wil even zeggen dat ik dit echt een heerlijk horloge vind. :heart:

1 like

Haha dankjewel topper :four_leaf_clover::v:t3:

Ik ben het met @PeterLC eens dat een minute track van 0-30 veel logischer is dan een 45-15. Dat laatste zou mij storen, of Breitling dat zo bedoelt of niet. Ik zou het dus lekker zo houden.

Heel erg droogjes bekeken zou ik helemaal geen markeringen willen hebben behalve de kardinale indices. Je hebt tenslotte al een 30 minuten chronograaf register op 3, waarom zou je dan in godsnaam nog een gemarkeerde bezel willen? Daar wordt het alleen nodeloos druk van.

Voor wie nu over duiken begintā€¦ De gemiddelde recreatie-duiker die eens op 30m komt heeft geen decompressie-stops nodig, en een professionele duiker gaat het niet met een Breitling chronograaf doen. :slight_smile:

2 likes

Precies. Ik word ook moe van al die gare forum afkortingen.

1 like

Bedankt voor je reactie! Ik heb dus contact gehad met de officiƫle verkoper. En die geeft aan dat de riders gewoon verplaatst kunnen worden :grin::v:t3:.

4 likes

Zou het mooi zo laten. Lijkt mij de meest logische/mooie indeling.

3 likes

Grappig, op deze foto zie je rechts een uitvoering met de 15 links van de dot en op de linker Chronomat staat de 45 links van de dot (zoals we gewend zijn, ook van de officiĆ«le Breitling fotoā€™s).
Wel een mooie uitleg erbij geschreven :ok_hand:.
Ik ga hard verder sparen voor deze prachtšŸ˜

Het valt me nu inderdaad pas op. Die Riders zitten anders :grin:.

1 like