Breitling - Chronomat 44 Chronograph Date, origineel?...(Helaas nep)

Goedendag,

Ik heb eerder wat vragen zien voorbij komen bij andere topics maar ook ik heb een Breitling al 12 jaar in mijn bezit en draag deze regelmatig.
Nooit problemen gehad met het uurwerk verder.
Foto,s, van de binnenkant helaas genoeg genomen in het donker met flitser zou deze een keer beter moeten nemen geeft wat slecht beeld.

Destijds 2e hands gekocht zonder papieren maar weet niet eens zeker of dit horloge een origineel is, gezien de markeringen en nummer mede het gewicht en afwerking lijkt deze wel te kloppen maar heb er toch vraagtekens over.
Misschien dat iemand mij kunt wijsmaken of dit origineel of imitatie is?

hartelijk dank alvast

1 like

Deze is nep.
AB0110 zou een B01 uurwerk moeten hebben, dit is een Valjoux 7750.

3 likes

Knap dat je hem als ‘leek’ open krijgt…

Maar is inderdaad nep

1 like

Had er een speciale sleutel voor besteld …

Ok, bedankt alvast voor de info,
Wel jammer maar moet zeggen voor een imitatie netjes nagemaakt toch met een Valjoux 7750 uurwerk
Maar dan weet ik waar ik aan toe ben.

Nu maar hopen dat je er niet teveel voor betaald hebt…

als het imitatie is dan is het wel gauw teveel wat je betaald … maar hij was ook niet echt goedkoop :frowning:
gelukkig wel 12 jaar gedragen maar met de gedachten dat hij origineel was , dat is wel een domper.

1 like

Ja dat geeft een nare bijsmaak… Helaas ben je niet de enige die dit overkomt, wellicht een schrale troost.

Enfin, welkom op het HF waar je wellicht over een poosje in het blauwe gedeelte een echte Breitling kunt kopen van een betrouwbaar HF lid.

Dat lijkt me eerder een ETA/Valjoux clone gezien er geen type bij de balans gegraveerd staat :face_holding_back_tears:

6 likes

3 likes

Ik denk dat het wel duidelijk is allemaal.

Als ervaren HF leden denk ik dat we nu Peter als nieuw HF lid even een hart onder de riem moeten steken.

Neem je verlies Peter en blijf lekker hangen hier op zoek naar jouw volgende mooie horloge. Neem de tijd en kijk regelmatig in het doorlopend topic “Wat dragen wij vandaag” voor inspiratie.

Welkom Peter!

15 likes

Peter welkom,
En Inderdaad kijk hier voor een mooi horloge, misschien even door sparen maar dan heb je iets voor altijd.
Veel succes.
Wim

1 like

Denk ook dat dit een Azië 7750 is

1 like

Ik zou ook voor de bijl zijn gegaan, zeker met de 2 fotos van @JoBe zie ik maar weinig verschillen. Uurwerk ziet er ook degelijk uit, als amateur zouden er geen alarmbellen afgaan zijn.

1 like

Hartelijk dank allemaal, ja deze lijkt echt op het origineel ook solide en loopt netjes , ik vind het jammer dat het geen origineel is idd maar toch 12 jaar met plezier gedragen.
Het is wat het is, ik blijf lekker op het forum heb zelf meerdere andere en verschillende horloges
Breitling blijft voor mij het mooiste met name de chrono,s komend jaar een jubileum op mn werk hopelijk dat mn werkgever een gulle gift geeft :grinning:

9 likes

Print in de sluiting staat er scheef op. Dus ik zeg nep

1 like

Lumepip is altijd een dead giveaway…

Maar welkom Peter, en als ik het goed lees heb je hem 12 jaar met plezier gedragen en dat plezier kan je niet meer afgenomen worden. En als je nou binnenkort wel een mooie op de kop tikt dan gaat er een wereld aan kwaliteit voor je open. Nou hup de moker op dat ding!

1 like

Ik zie helemaal geen reet.

Uurwerk is versierd, uiterlijk lijkt op het origineel, heb wel eens originele breitlings gezien die er vele malen slechter uit zien.

Anyway, balen, soms zit t mee, vaak zit t tegen