Ik zou het horloge vooral goed bekijken. De werking en reset controleren van de chrono (zou hem een minuut of wat laten lopen) Datum verzetten, tijd verzetten, met de hand opwinden. Kijken hoe de bezel draait. Vragen naar de servicehistorie. Tjah wat moet je dan nog meer als t niet goed voelt lekker laten liggen
Bedankt voor de tips! We gaan het zien morgen.
Succes bij de aankoop, ziet er een mooie horloge uit,
Op de foto’s ziet het horloge er nog netjes uit. Controleer goed of de nummers op de papieren overeenkomen met de nummers op het horloge. Het horloge moet na twee keer schudden beginnen te lopen. Verzet de tijd naar voren en controleer of de datum op middernacht wisselt. Wind het horloge een eindje op, circa 20 slagen en activeer dan de chronograaf en laat die minstens één minuut lopen om te zien of de minutenteller werkt. Als alles goed is, vragen naar de garantietermijn en afrekenen maar!
Lees dit even door en gezien mijn ervaring zou ik er niet al te veel van verwachten. Maar misschien dat ze hun leven gebeterd hebben.
Aan de hand van de foto’s ziet het horloge er goed uit. Meer kan ik er niet over zeggen, de technisch werking en staat is bij een chrono uit dit sigment ook erg belangrijk vind ik. Zoals @HorloG al zegt, minimaal de werking testen, service historie zou ook fijn zijn.
En? Gekocht? Foto’s!
Nee, nog niets gekocht. Heb ook een mooie met stalenband gezien, deze wil ik ook gaan bekijken.
Niks geworden met de Breitling dus? Succes met zoeken!
Ik weet niet of het bij dit model ook er op zit, maar bij breitling zou ik ook altijd even checken of er geen krasjes in de buitenste AR laag zitten
Heb een zelfde Breitling op het oog alleen dan met stalen band.
Bedankt voor de tip!
Vanavond eindelijk een Breitling Chronomat A13352 40mm met stalen band en zwarte wijzerplaat aangeschaft bij juwelier Kopmels in Doetinchem.
Erg blij met het horloge! Even snel wat eerste foto’s, morgen bij daglicht volgen er meer in een NA-topic.
Dank je!
Dank je!
Dank je!