Ik ga morgen een Breitling Chronomat A13352 bekijken bij een juwelier, deze is voorzien van doos en papieren. Als beginnende liefhebber zou ik graag tips krijgen om de staat van het horloge te bepalen, zoals hoe zie ik of de facetranden nog mooi scherp zijn en of het horloge niet of te veel is gepolijst?
Wat betreft het polijsten zou ik het horloge vergelijken met foto’s van het horloge. De randen horen mooi scherp te zijn. Ook zou ik altijd de serienummers op het horloge vergelijken met die op de papieren.
Mooi horloge! Gewoon aan de juwelier vragen, neem aan dat deze er niet over zal liegen. Vaak is de goede naam belangrijker dan die 2 a 300 euro meer winst.
Ik heb dit horloge ook op Chrono24 gevonden en ga het morgen inderdaad bij van Wonderen in Purmerend bekijken. Maar als redelijk leek zou ik graag willen weten hoe ik kan zien of de randen nog scherp zijn en het horloge niet of niet te veel is gepolijst? Dus alle tips zijn welkom!
van wonderen is gewoon een pandjeshuis toch? Ik ben daar ook eens gaan kijken voor een Breitling. Is gewoon een used product winkel die de horloges onder een andere noemer verkopen. Hoewel de verkoper erg netjes was, ging het er een beetje amateuristisch aan toe. Horloge kijken en tonen aan de balie, 1 horloge per keer. Voelde niet geheel prettig daar gezien alles soorten en type mensen over je schouders aan het meegluren waren. Even apart in een kamer waar je rustig zou kunnen passen en meten was de oplossing geweest, maar helaas.
Los van het feit dat ik je smaak bewonder (mooi en stoer!) kan ik aan de hand van de foto’s niets beoordelen, maar het lijkt oké en de dozen en papieren zitten erbij.
Misschien kan je nog iets van de prijs krijgen, maar zelfs als dat niet mocht lukken heb je volgens mij een goede deal. Scherper geprijsd en beter uitgerust kan ik ze zo 1-2-3 in elk geval niet vinden.
Gr en succes morgen! We zijn benieuwd naar jouw foto’s.
Dit wordt mijn tweede horloge in het “hogere” segment, en is inderdaad heel wat anders dan een Rolex of mijn AT. Neemt niet weg dat ik dit persoonlijk een hele mooie Breitling vind in bescheiden formaat en uitstraling.
Ow ja, zo bedoelde ik het ook niet. Maar deze kast heeft niet echt facetranden zoals een Rolex. De lugs zijn min of meer al rond gepolijst, dus scherp wordt hij nooit