Breitling - Chronomat - B13050.1

Hallo Allemaal,

ik heb al een tijdje dit model horloge op het oog. maar twijfel een beetje omdat het horloge al wat ouder is. Ook zitten er geen papieren of iets bij. Zelf heb ik er niet genoeg kaas van gegeten of het horloge echt is of niet en of ik te veel betaal.

Denken jullie dat dit een echte breitling is en is 2000 is eerlijke prijs of is deze aan de hoge kant.
ik heb er al een paar voorbij zien komen voor 2000. echter zie ik op catawiki er ook 1 van 1650. maar die moet helemaal uit japan komen.

Beschrijving
Breitling Chronomat
39mm
Saffierglas
B13050.1
Goud/Staal
Bouwjaar 2000
Horloge is in nieuwstaat
Topconditie
Geen tot vrijwel geen zichtbare beschadigingen!!
Met mooie blauwe wijzerplaat met gouden accenten
Zonder papieren
Travelcase




Ik zou scherpere foto’s vragen, ook van de achterzijde.

Mijn advies is vraag ook vooral eens hoe het horloge loopt. Service van een Breitling chrono is nogal duur. Dan ben je bij Breitling zelf meer dan 800 euro (nog exclusief onderdelen) kwijt. Kan je natuurlijk elders laten doen maar goedkoop zal het nooit worden.

1 like

Er is met dit soort foto’s niks van te zeggen!
Indien hij echt is en de staat is zoals jij beschrijft niks mis met die prijs

Maar Japan. Hoe zit het met invoeren kosten?

Echt is ie. Maar met de veilingkosten en invoer (+25%), zal ie echt flink te duur worden.

1 like

Ik heb zelf ook een Breitling chronomat.
Prijs lijkt mij ok met metalen band. Het horloge ziet er er voor mij echt uit. Service kost al gauw vanaf 500 euro, dus vraag naar de laatste servicebeurt.Ik zou proberen om nog wat van de prijs af te krijgen. Ook al is het een wat ouder horloge, hij schrijft niet meer af en je kan altijd je eigen geld weer terug beuren.

Nette Chronomat, de prijs is gezien de staat en de stalen band niets mis mee voor € 2000

En het uurwerk is over te servicen, daar zit gewoon een VJ7750 in de service dasrvan is een € 400

Als je een chronomat laat overkomen uit Japan dan moet je opletten of de prijs inclusief of exclusief verzendkosten is

Bij invoer komt daar nog btw over (21%) en invoerrechten

Overigens als je apart de verzendkosten moet betalen word daar ook nog eens 21% btw over berekend

En dan krijg je nog invoerrechten, wat dat word en hoe berekend is mij wat schimmig gebleken is mijn persoonlijke ervaring met de aanschaf van een horloge uit Japan

1 like

Mocht het er ook een met een lichte wijzerplaat mogen zijn; heb nog wel een met een nieuwe lederen Breitling band die service bij Breitling heeft gehad voor €1850.

Slechte vlotte foto genomen met de welbekende aardappel

1 like

Uurwerk is standaard dus de kosten vallen mee geloof me. Onderdelen makkelijk te krijgen nog.

hij geeft aan dat hij 4 maanden geleden een service beurt heeft gehad. maar of hij dat daadwerkelijk aan kan tonen…

Meteen vragen of je de factuur dan even mag zien.

Pics or it didnt happen!

hij heeft een gedeelte van de factuur laten. zien echter of daar de onderhoudsbeurt op staat geen idee.!

laat m de datum eens verdraaien, kijk of de orientatie wijzigt
8 staat dwars in t venster bv en 18 recht

Koper heeft zojuist een bod van 1850 geaccepteerd.
maar doen denk ik. lijkt mijn een goeie deal. kan dat onderhouds beurtje er ook wel vanaf

kan je eens uitleggen wat je bedoelt. De datum draaien en kijken of de tijd ook meedraait?

Misschien kan een Breitling bezitter dat even op foto laten zien.

Waar je ook op moet letten is de goudlaag op de pushers en de kroon die zijn vaak nog wel eens wat kaal ,maar deze zien er op de foto nog goed uit :+1:lijkt mij kwa prijs netjes en een valjoux 7750 daar zijn genoeg onderdelen voor en kan iedere goede horlogemaker wel servicen en dat scheelt heel veel dan via Koster suc6 :+1::raised_hand:

Datum oriëntatie wissel: de stand van de datum is verschillend tussen 1 cijfer en 2 cijfers.

1 like