Breitling Chronomat Gold/Steel B13050

Beste Mensen,

Ik heb deze breitling gekregen van iemand en hij komt uit rond de jaar 2000. Nou heb ik zelf helemaaal geen verstand van horloges alleen is hij gevonden op zolder
En zitten er lichte krasjes en moet hij goed gepolijst worden en, in de klok zelf zit er vocht in en is de wijzer kapot dit komt omdat de horloge heel hard was gevallen. Nou vraag ik me af of deze überhaupt echt is en of, ik deze kan verkopen zonder certificaat.

M.v.g.

!

!

Gezien de caseback denk ik dat het origineel is. Maar je zou toch een foto van de wijzerplaat moeten laten zien.

Ziet er origineel uit. Houd er rekening mee dat dit een behoorlijk kostenpost kan zijn. Je weet niet in hoeverre de onderdelen zijn aangetast door vocht.

Zo te zien is de wijzer van de linker subdial ook los evenals de stopwatch wijzer en mis je lume op de minutenwijzer.

3 likes

Dankuwel voor u reactie.

Deze reparatie kan inderdaad flink gaan oplopen afhankelijk van de staat van uurwerk

Nieuwe wijzerplaat
Wijzers
Pakkingen
Uurwerk zelf grotendeels

Goedenavond Martijn,

Wat zou nu ongeveer de waarde zijn van deze horloge?
En wat zouden de reparatie kosten, kosten.

1 like

Dit weet je pas na openmaken van de kast

Wat ik vermoed is

  • nieuwe wijzerplaat (zal door vocht wel zwaar zijn aangetast
  • nieuwe wijzers
  • deels nieuw of volledig nieuw uurwerk door eventueel roest

Waarde momenteel is niet heel denderend

Waarschijnlijk meer kosten dan dat het opbrengt

2 likes

Ontbrekende en losliggende wijzer voorspellen weinig goeds. Vermoedelijk dat er al een klusser los op is gegaan. Indien hij geen emotionele waarde heeft zou ik er geen geld insteken. De reparatie zal de economische waarde ruim overstijgen…