Breitling chronomat longitude yellow utc

Beste lezers,

Al een tijdje meelezend en nu aangemeld.
Ben al jaren in bezit van bovenstaand klokje uit 1999
Compleet met doos en papieren.
Heb t jaar of 5 geleden ook nog eens laten taxeren.
Bijna nooit gedragen .eigenlijk laatste maanden weer.
Heb er veel plezier van en geniet met dit mooie weer zeken van de gele kleur!

Nu lees ik dat een servicebeurt wel eens noodzakelijk is.
Mijn klokje heeft misschien 10% van zijn leeftijd draagtijd gehad.

Waar is zon beurtje nu echt goed en krijg je een stempel in het serviceboekje.
Hoe gaat het in zijn werk verder.
Woon in het westen , moet ik alles met doos en boekjes opsturen ? Geen idee ff.

En wat vinden jullie van dit gele exemplaar, zie ze niet vaak . Zeker niet met de utc erop. Foto in mijn avatar als die te zien is .

ThX voor de antwoorden.

10 likes

Zo te zien nog geen reacties op jouw vraag.
Met de zoekfunctie valt er echter wel genoeg te vinden over het nut en de noodzaak van een servicebeurt.
Kijk ook eens bij ervaringen met horlogemakers als je een eventueel beurtje niet door Breitling zelf wilt laten uitvoeren.

Van harte welkom hier! Hier op het forum zijn alle antwoorden op jouw vragen te vinden! :smile:

Idd zat antwoorden gelukkig.
Maar bv of je je horloge moet brengen of opsturen,
Waar de meeste de beste ervaringen mee hebben.

Veel leesvoer :sunglasses:

Ik heb gelezen dat het horloge uit 1999 komt en maar 10% van de tijd gedragen is, het kan dus beide kanten op gaan, of het horloge heeft door het weinige dragen geen echte slijtage opgelopen, of het lange stilstaan heeft het geen goed gedaan.

Ik zou eerst eens kijken en bijhouden of alles nog naar behoren functioneert.

Werkt de chrono nog goed. Loopt het horloge nog netjes op tijd enz.

Ik zou eerst eens kijken of er wel een service noodzakelijk is.

Dit is puur mijn insteek he, sommigen laten een horloge preventief servicen als alles nog goed werkt en loopt.

Dat is gewoon niet mijn manier, mijn idee is als er iets mis is geeft t materiaal wel een seintje, om het zo maar te zeggen. (uitzonderingen daargelaten)

Succes!

Groeten,

Noel.

Wow, helemaal nineties fantastic! Ik zou een beurt doen, alle smeermiddelen zijn ingedroogd em dit horloge is het waard.
Deze Chronomat heeft een ETA 7750/7753 uurwerk dat superveel voorkomt en door iedere horlogemaker te servicen is. Geen noodzaak voor een dure Breitling Service.

Loopt prima.
Chrono werkt netjes .geen haperingen oid.
Vandaar dat mijn vraag zo specifiek over onderhoud gaat. Heb wel gelezen dat er maar een paar authorized breitling servicecenter zijn.
Opsturen via juwelier naar breitling vind ik te gek qua kosten. Omdat deze heel weinig is ged.ragen zal idd een scheerbeurt voldoende moeten zijn.

1 like