Breitling Chronomat meerdere keren defect, volgens breitling gebruikelijk

Succes!

3 likes

Klopt,
Maar de opeenstapeling van reparatie na reparatie moet Hr. Breitling c.s. achter de oren doen krabbelen denk ik.

Ook een merk als Breitling en ook de juwelier staan niet boven de wet.
Uw wettelijk recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode.
Verder heeft u kort na de aankoop dit probleem bij de juwelier aangekaart. Ondanks dat er inmiddels een langere tijd is verstreken (er er meerdere pogingen zijn ondernomen het probleem op te lossen) is het OORSPRONKELIJKE probleem NIET opgelost. Dit aanhoudend probleem dient naar mijn mening nog steeds onder de garantie te worden afgehandeld.
Ik zou toch even kort informatief verdere informatie inwinnen bij een advocaat (of andere rechtshulpverleners). Vervolgens zou ik in eerste instantie de juwelier hier in gebreke stellen met een CC naar Breitling. Echter voordat u mogelijk juridische stappen onderneemt is wellicht een goed gesprek met de juwelier aan te raden.

Mochten hier juristen op het forum aanwezig zijn dan hoop ik dat die hier ook even kort hun mening willen geven.

4 likes

Ik denk dat Breitling tot op heden hier niets mee te maken heeft gehad, en puur geklungel is van de “gerenommeerde” Juwelier…

1 like

Ik ben bang dat ze daar geen actieve herinnering aan hebben…

:joy:
Maar daar kun ze je altijd mee behulpzaam zijn…

@Maxxie. De te bewandelen weg is om er vooreerst uit te komen met de juwelier. Je hebt met hen een overeenkomst en niet met Breitling. Dat Breitling zich ogenschijnlijk gedraagt als een botte aap is niet jouw probleem sec bekeken, al is de realiteit anders natuurlijk. Maar nogmaals, de juwelier is aan zet en de afgelopen garantie staat niet aan de conformiteit in de weg.

1 like

Ik zou er toch een belletje naar Lijnden aan wagen en kijken of je er met Breitling uit kan komen.

1 like

Nou hoor ik weinig goeds over de telefoniste daar, buiten allicht haar fysieke kwaliteiten.

Jammer om te horen allemaal, er zitten nog minimaal 2 zeer competitieve horlogemakers in het Lijnden-atelier; maar het is ook tekenend dat er al meerdere (uit eigen beweging) uitgevlogen zijn sinds ik er vertrok. O.a. naar Schoonhoven als uurwerkdocent, of naar Rolex, of Van der Klaauw, of als inmiddels succesvol zelfstandig uurwerk-ondernemer.

Ik hoop oprecht op een betere afloop dan deze. Vraag of Gert-Jan of Leonoor er aan kunnen werken. Die kunnen echt wat. De telefoniste zal meteen schrikken dat iemand zoveel inside-info heeft, allicht helpt het.

7 likes

Wat een naar verhaal! :smirk:

Wanneer de wijzers tussen de 22.00 uur en 24.00 uur staan, dus op data verzetting, mag de sneldata niet gebruikt worden. Dat wordt wel eens vergeten te vertellen bij dit uurwerk. Daar heeft de data ring dan een probleem bij en gaan lipjes kapot…

Dit is toch gewoon opgenomen in de handleiding?

Maar wat een adviezen en verhalen over een simpel uurwerkje. Maar als je het niet kan repareren moet je er van afblijven.