Een Breitling Chronomat only topic mag natuurlijk niet ontbreken …
De oorsprong is natuurlijk vintage maar daar denken de meeste waarschijnlijk niet aan bij het noemen van de chronomat
(Foto van het net)
Voor mij … begint het hier …begin jaren ‘80.
Door de jaren heen zijn er zoveel verschillende series en uitvoeringen gemaakt dat het mij mooi lijkt wat er hier nog rond gaat op het forum.
Ik zie bijv al een tijdje geen mooie headwind meer langskomen .
—————————————————-
Mijn eerste Chronomat was ik schat in 2005 ofzo een Blackbird serie special met utc …
Utc had niet gehoeven, maarja die zat er al op.
(Foto’s even geleend van het net)
—-
Het begon weer te kriebelen maar een nette chronomat blackbird is niet goedkoop en helaas zijn er veel na al die jaren ook niet netjes meer.
Dus verder kijken…
Ik heb een aantal keer op facebook en insta bij breitling geroepen dat er nieuwe chronomat blackbird moet komen, ik verwacht dat eigenlijk ook wel omdat ze die de laatste 20/23 jaar volgens mij in bijna elke serie hebben gehad.
Er is mij plechtig beloofd dat er nu nog echt niks bekend is over een mogelijke nieuwe blackbird.
Daarom de stap gezet en de Chronomat 42mm met B01 in het zwart aangeschaft.
Volgens mij de enige chronomat nu zonder sun-burst wijzerplaat.
Wat niet zo opvalt…
de subtiele rode tekst in de chapterring en de erg mooie kroonguard.
De rouleaux band draagt super en is natuurlijk bepalend voor de uitstraling… van te voren wist ik nog zo net niet maar na het zien van een foto van deze uitvoering op leer was ik om, nu wissel ik af.
——
Vind de chronomat 32/36mm ook een mooie serie …
Mijn vrouw draagt de 32mm, ik heb de 36mm een tijdje gehad en naast bijv expl 1 en andere 36mm horloges gaat het goed met afwisseling van een Seawolf valt het tegen .
—————————