Hoi allemaal, ik hoop hier een beroep te kunnen doen op jullie expertise……
Ik ben voornemens een Breitling Chronomat te kopen, B13047. Zonder papieren, doos, etc. Het horloge is uit de 90’s.
Vind dat toch een beetje lastig om dat zo puur op foto’s te doen, maar hopelijk kunnen jullie mij vertellen -op basis vd foto’s- of het origineel is, of jullie er gekke dingen aan zien….etc.
Allemaal bedankt voor jullie tips, daar kan ik wat mee😊 En over smaak valt inderdaad niet te twisten Bernard, maar ook jij bedankt voor je ongenuanceerde advies
Hoe genuanceerd dit is weet ik niet, maar het bandje lijkt wel erg goedkoop ten opzichte van het horloge. Dat geeft mij persoonlijk het onderbuikgevoel dat je bij de verkoper niet de beste deal zou scoren wat betreft onderhoud en dergelijke.
Een vroeg type omdat er het oude (81950) en nieuwe (B13047) referentie nummer op staat, dat zou je ook een transitie model kunnen noemen. Conditie is redelijk, laat het uurwerk zeker een keer servicen als dat niet recent is gedaan. Laat daarbij alle bezel schroeven ook even goed aandraaien, iets verliezen is een dure grap…