Breitling Chronomat, origineel?

Hoi allemaal, ik hoop hier een beroep te kunnen doen op jullie expertise……

Ik ben voornemens een Breitling Chronomat te kopen, B13047. Zonder papieren, doos, etc. Het horloge is uit de 90’s.

Vind dat toch een beetje lastig om dat zo puur op foto’s te doen, maar hopelijk kunnen jullie mij vertellen -op basis vd foto’s- of het origineel is, of jullie er gekke dingen aan zien….etc.

Alvast hartelijk dank voor jullie evt. adviezen :blush:

3 likes

Thanks! Nee, helemaal niets bekend……

Hij is zo lelijk, dat ik acuut geloof dat je een echte jaren '80 bicolor Breitling te pakken hebt.

(niks persoonlijk, maar ik heb altijd echt iets tegen dit design gehad. af.schu.we.lijk)

Je vraagt om een advies. Koop iets anders.

13 likes

Ik vind de foto’s wel wat vaag voor een advertentie… zitten er vlekken op de wijzerplaat?

Niet bepaald tijdloos nee :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Hij is zeker echt. Maar André gaat er wat zinnigs over zeggen. :ok_hand: :wink:

4 likes

Meestal zijn de knoppen afgesleten, is niet geheel goud.

4 likes

Is inderdaad eind 80e jaren horloge dat er verder voor de leeftijd netjes uitziet.

De verkleuring aan de rand van de subdials is ouderdom en volgens mij geen vocht schade.

Uurwerk zou nog een oud 17 steens model moeten zijn en ik vermoed dat hij vele jaren in de kast of kluis gelegen heeft

5 likes

Ik denk ook dat de registers ouderdoms-verkleuring tonen. Zie je meer bij oudere Breitling-platen, hoeft geen vochtschade te zijn.

Lijkt mij ook een zorgvuldig gedragen exemplaar. Calculeer idd wel een servicebeurt in, standaard 7750.

Over smaak valt niet te twisten Bernard. Veel mensen balen van de veel strakkere huidige designs bij het merk… :man_shrugging:

6 likes

Omdat @muller dit horloge overweegt, zal die daar wel anders over denken. Ik snap dit soort reacties nooit goed, op z’n best zijn ze overbodig.

22 likes

Die heeft een zuinige, zorgvuldige eigenaar gehad. Als de prijs ok is: ga ervoor.

2 likes

Allemaal bedankt voor jullie tips, daar kan ik wat mee😊 En over smaak valt inderdaad niet te twisten Bernard, maar ook jij bedankt voor je ongenuanceerde advies

5 likes

Je hoeft het zeker niet met me eens te zijn en als je er hebberig van wordt: vooral kopen.

Haha, eens met je, maar alles komt terug, jaren 70 nu, dus ik gok dat ook dit over een tijdje weer mooi gevonden wordt :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ik vrees het ook :rofl:
maarre, als TS er blij van wordt: doen!

1 like

De spijker op z’n kop; ik houd van vintage. Kleding, schoeisel, juwelen en horloges. Vandaar mijn liefde voor dit horloge😉

6 likes

Kopen, poetsen en met een ander bandje eraan vast ga je stijlvol door het leven :heart::heart:!!

Hoe genuanceerd dit is weet ik niet, maar het bandje lijkt wel erg goedkoop ten opzichte van het horloge. Dat geeft mij persoonlijk het onderbuikgevoel dat je bij de verkoper niet de beste deal zou scoren wat betreft onderhoud en dergelijke.

1 like

Mooi horloge. Ik hou wel van die oudere Breitling modellen. Niet te groot, wel grof.

Ik zie er zo niks geks aan, behalve dat de band er in mijn ogen niet bij past en zo te zien ook geen kwaliteit band is.

1 like

Een vroeg type omdat er het oude (81950) en nieuwe (B13047) referentie nummer op staat, dat zou je ook een transitie model kunnen noemen. Conditie is redelijk, laat het uurwerk zeker een keer servicen als dat niet recent is gedaan. Laat daarbij alle bezel schroeven ook even goed aandraaien, iets verliezen is een dure grap…

2 likes

Met een goede schroevendraaier! Die schroeven zijn vaak zo vernaggeld…

1 like